sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:168

הסקירה מחולקת לשני חלקים מרכזיים : החלק הראשון יכלול את הידע הקיים בספרות על אודות מעורבות הורים לבני נוער עם צרכים מיוחדים בחינוך . חלק זה יחולק לפרק העוסק בידע על אודות האוכלוסיות אליהן מתייחסת הסקירה , על מאפייניהן הייחודיים , ולפרק על אודות הידע התאורטי והמחקרי על מעורבות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים , סוגי מעורבות זו , השפעתה , והמשתנים המצויים במתאם חיובי עמה . החלק השני של הסקירה יציג תכניות שנמצאו מועילות לעידוד קשר בית ספר ומשפחה לילדים בעלי צרכים מיוחדים , או למצער , תכניות שקשר עם ההורים הוא מרכיב מרכזי ( אם לא מטרה עיקרית ) בהן . לסיום נציג מספר מסקנות והמלצות ראשוניות . מעורבות הורים בחינוך ילדיהם נמצאה במחקרים רבים כתורמת למגוון מדדים רגשיים וקוגניטיביים של התלמידים . מעורבות גבוהה של ההורים נמצאה בקשר חיובי עם הישגים לימודיים של התלמיד Hill & Taylor , 2004 ; Hoover-Dempsey & Sandler , 1997 ;) , ( McNeal , 1999 ; Pomerantz , Moorman & Litwack , 2007 בקשר שלילי עם בעיות התנהגות בבית הספר Coleman , 1988 ; Epstein & Sheldon , 2002 ; Miller , Kraus )& , ( Veltkamo , 2005 בקשר חיובי עם הצלחת בית הספר בהשגת יעדיו הלימודיים והחברתיים ( Barton & Coley , 1992 ; Jeynes , 2007 ; McEvoy & Walker , 2000 ) ובקשר חיובי עם התפתחות תקינה של הילד ביצירת הגדרתו העצמית Garcia , Torrence , Skelton , &) . ( Andrade , 1999 ; Gestwicki , 2000 בשנים האחרונות הולכת ומתפתחת ההבנה שלא כל הסוגים של מעורבות ההורים בחינוך אכן מועילים לכל תלמיד . ( Robinson & Angel , 2014 ) למשל , היל וטייסון Hill & Tyson , ) ( 2009 בסקירה מטא אנליטית של מחקרים בתחום , מראות כי עזרה בשיעורי בית נמצאת דווקא בקשר שלילי עם הישגי התלמידים בגיל ההתבגרות . כדי שהמעורבות תהיה יעילה , על ההורים להתאים אותה לשלב ההתפתחותי ולשלב הלימודי של הילדים . בעוד שבגיל צעיר נדרשת מההורים תמיכה ישירה ומובנית , בגיל ההתבגרות על ההורים להפעיל מעורבות בגישה המכבדת את העצמאות של המתבגר ואת רצונו להתפתח . הבנה זו מדגישה את הצורך לחדד את ההתבוננות בתחום , הן בבחינה של הדפוסים השונים והצורות השונות אותם עשויה ללבוש מעורבות ההורים , והן ( רלוונטי יותר לענייננו ) בבחינת ההשפעה של סוגים שונים של מעורבות על אוכלוסיות שונות של תלמידים , הורים , ומערכות חינוך . בהקשר של הסקירה הנוכחית , גידולו של ילד עם צרכים מיוחדים מעמיס על המערכת ההורית והמשפחתית התמודדות חדשה ומורכבת , שעלולה להפר את האיזון המשפחתי . זוהי מציאות חיים מתמשכת , המכתיבה לילד ולמשפחתו דפוסי חיים שונים מן הרגיל בסביבתם , אשר אינם מוכרים להם ואשר לא הוכנו לקראתם מראש ( ברוכין , ; 1990 לוי שיף ושולמן , . ( 1990

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help