sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:17

שותפות הורים בבית הספר – ( Epstein , 2010 ) , ( family–School partnership ) במושג הזה נציין פעילות שהמורים וההורים יוזמים במשותף ומטרתה להשפיע ברמה המבנית על בית הספר בפרט ועל מערכת החינוך בכלל . בקטגוריה זו נכלול מעורבות הורים בבתי ספר קהילתיים . קשרי מערכת משפחתית-מערכת חינוכית Lawson , ) , ( school family relations ) – ( 2003 במושג זה נתייחס לכל הפעולות שמטרתן להשפיע על הקשר בין המערכת המשפחתית למערכת הבית ספרית או שמהוות בעצמן קשר כזה , בלי התייחסות למטרת הפעילות או ליוזם הפעילות . יצירת קשר עם המורים Communicating with teachers and other school ) – ( Hill & Tyson , 2009 ) , ( personnel כאן הכוונה היא לפעולות לקידום קשר בין בית הספר למשפחה , פעולות שיוזמים ההורים על מנת לקדם את הרמה הלימודית או הרגשית של ילדם . יצירת אפיקי תקשורת Griffin & Steen , ) , ( Facilitating communication ) – ( 2010 במושג זה נכנה פעולות ( ביזמת ההורים , המורים או ביזמה משותפת ) לקידום קשרי מורים-הורים ברמה המבנית . לא נמצא בספרות שימוש במושג זה במדויק . התערבות הורים ( אברהם , עוזרי ומלול , – ( 2012 מושג זה הוא מושג טעון , רגשית ואתית , משום שבעבר שימש כהתייחסות ל״מעורבות יתר״ של ההורים בשדה החינוך – התערבות לעומת מעורבות ( ראה למשל : אברהם , עוזרי ומלול , . ( 2012 בהקשר הנוכחי , ועל מנת לנטרל את האלמנט האידאולוגי והרגשי מהשימוש במושג , נשתמש כאן במושג זה כדי לציין פעולות של ההורים שנעשות ביזמתם על מנת להשפיע ברמה המבנית על המערכת הבית ספרית . במילים אחרות , ברצוננו לשנות את הדיכוטומיה בין מעורבות ״טובה״ להתערבות ״רעה״ , ולהנגיד בין ״מעורבות״ שמוזמנת מטעם סגל בית הספר , לבין ״התערבות״ שאינה מוזמנת אלא נעשית ביזמת ההורים . נקרא ״התערבות״ לפעולות שבהן ההורים נכנסים ביזמתם לתחום שבדרך כלל אינו מצוי במסגרת תפקידם כהורים . חשוב להדגיש שלעתים דווקא ל״התערבות״ מסוג זה יש השפעות חיוביות על המערכת החינוכית , ממש כשם שלתכניות התערבות אצל משפחות עשויה להיות השפעה חיובית על המסגרת המשפחתית . קשרי בית ספר—משפחה לאור המודל האקולוגי בחלק זה נבחן את הקשרים השונים האפשריים בין בית הספר ומערכת החינוך לבין המשפחות , תוך התייחסות לתאוריה המרכזית שלאורה אנו בוחנים מעורבות הורים בחינוך – התאוריה האקולוגית שהציע ופיתח ברופנברנר . ( Bronfenbrenner , 1979 , 1994 ) התאוריה האקולוגית נחשבת בספרות לתאוריה מובילה לניתוח קשרי בית ספר-משפחה , מפני שהיא מדגישה לא רק

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help