sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:110

. ( White et al ,. 2013 ) Multimodal Anxiety and Social Skills Intervention התכנית כוללת אימון הורים והפיכתם למאמנים של ילדם , בכך נשמר הרצף בין הטיפול בבית לטיפול בבית הספר . המחקר המלווה הצביע על שיפור מצומצם במיומנויות החברתיות של המתבגרים שהשתתפו במחקר וכן על שביעות הרצון של הוריהם . ( White et al ,. 2013 ) חולים כרוניים ואקוטיים השיפורים התמידיים בטיפולים רפואיים מאפשרים ליותר ילדים הסובלים ממחלות כרוניות להשתלב במערכת הבית ספרית . במקביל קיימת חובה לספק תכניות חינוכיות לתלמידים אלו ולהציע להם פתרונות תואמים לצרכיהם ( אייזנברג ואולמן , . ( 2008 ילדים החולים במחלות כרוניות מהווים 1 . 3 % מכלל תלמידי החינוך המיוחד . חוק חינוך לילדים חולים ( 2011 ) מטיל על הממשלה חובה לספק חינוך חינם לילדים מאושפזים וחולים . חולה המאושפז עד 21 יום מקבל תמיכה לימודית בבית החולים , באופן פרטני או בקבוצה קטנה . מעבר ל 21 יום נבנית לו תכנית לימודיים ייחודית בבית בפיקוח בית הספר ובעזרת מורה מיוחדת . אולם מעבר ללימודים העיוניים חשוב לעזור לילדים החולים להתמודד עם המחלה , בין אם הם נמצאים בבית ובין אם בבית הספר . לא מעט קשיים עולים בתהליך התמודדותם עם המחלה , למשל נתק בין משרד החינוך למשרד הבריאות , המקשה על שיתוף הפעולה . ( Terpstra et al ,. 2012 ) כמו כן , יש ומתגלה העדר הבנה של מורים לצורכי התלמידים הללו . המורים מגיבים , לעתים , בחוסר קבלה , אפילו בהתקפה על יציאה משיעור לצורך טיפול ( למשל בדיקת רמת הסוכר בקרב חולי סכרת ) ואף מאשימים את התלמידים בשימוש לרעה במצבם . ( Ayala , 2006 ) התלמידים סובלים גם מעמיתיהם לכיתה שבמקרים רבים מפוחדים מן המחלה ומביעים זאת על ידי דחייה חברתית של התלמידים החולים ובמקרים חמורים אף על ידי בריונות כלפיהם Van ) . ( Cleave & Davis , 2006 מצבם הרגשי והקוהרנטיות שלהם ושל הוריהם קשורים ישירות למצבם הבריאותי ולהתנהגותם המוחצנת או המופנמת . ( Goldberg & Wiseman , 2014 ) לכן סיוע רגשי לילדים ולהוריהם חשוב ביותר . כשמדובר במחלות שכיחות כגון אסטמה וסוכרת קיימות מספר תכניות התערבות הפונות בעיקר אל התלמיד החולה במטרה לסייע לו בניהול מחלתו . ההתערבות קצרה מאוד , ממוקדת בדרכי התנהלות עם המחלה , בגישה קוגניטיבית ביהביוריסטית . מוצעים מפגשים קבוצתיים גם להורים , למען מטרות דומות Bruzzese et ) . ( al ,. 2011 תלמידים בסיכון תלמידים בסיכון הם אלה שהרקע שלהם מציב אותם בסיכון להיפגע או לפגוע באחרים . זאת בשל מאפיינים אישיים , תנאים סביבתיים , משפחתיים או חברתיים אשר מעכבים את התפתחותם האישית ואת השתלבותם בחברה . הצוות החינוכי בבית הספר פוגש תלמידים רבים המתמודדים עם מצבי סיכון מגוונים . בהמשך הסקירה יוצגו מספר דוגמאות למצבי סיכון

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help