sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

תרגום והתאמה לתרבות ולחברה הישראלית של כלים לבחינת רמת האמון בין אנשי חינוך בכלל ובין הורים לאנשי הסגל החינוכי בפרט . החברה החרדית בישראל ( על חלקיה המגוונים , ( דפוסי מעורבות ההורים בחברה זו ועמדות ההורים כלפי מערכת החינוך ( כולל רמת האמון שלהם במערכת החינוך ובבית הספר של הילד . ( כן דרושה ספרות מקצועית בנושא דפוסים של שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים וההתייחסות אליהם בחברה החרדית . החברה הערבית בישראל ( על חלקיה המגוונים , ( דפוסי מעורבות ההורים בחברה זו ועמדות ההורים כלפי מערכת החינוך ( כולל רמת האמון במערכת החינוך ובבית הספר של הילד . ( רמת האמון בין הורים למורים בישראל , כולל בחינה של בתי הספר השונים , פריפריה לעומת מרכז , וכן בחינה לפי מוצא אתני , לפי מיצב כלכלי חברתי ולפי קבוצות תרבותיות מובחנות . מידת הנגישות והאוריינות הטכנולוגית בישראל בכלל ובקרב בני קבוצות חברתיות שונות בישראל בפרט . המלצות הנוגעות למערכת הבית ספרית כאמור , על משרד החינוך להנחות את בתי הספר לפתח ערוצים של מעורבות הורים ולהעמיד לרשותם את המשאבים הדרושים לשם כך . מומלץ לעודד את מנהלי בתי הספר להציג בעדיפות גבוהה את מעורבות ההורים בחינוך הממוסד ואת הקשר עמם , ולהסדיר הפעלה יזומה של מעורבות הורים מצד בתי הספר בהתאמה ( 1 לצורכי המתבגרים ( 2 לצורכי משפחותיהם ולמשאביהן . עבודת מטה בתוך בתי הספר : בהמשך להמלצה כי משרד החינוך ינחה את בתי הספר לקיים עבודת מטה בנושא מעורבות ההורים , מומלץ כי עבודת מטה זו תתבצע תוך שיתוף של כלל אנשי הסגל , וכי בה תיקבע מדיניות בית הספר כלפי ההורים . מומלץ שעבודת המטה תכלול : דרכים לערב את ההורים בנעשה בבית הספר , בהתחשב בצורכי התלמידים ובמאפייני ההורים . דרכים שבהן ההורים יכולים לסייע לבית הספר בהשגת מטרותיו החינוכיות . דרכים לשתף את ההורים בקבלת ההחלטות בבית הספר , תוך שימת דגש על עירוב הורים מרקע תרבותי שונה או מרקע כלכלי חברתי חלש .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help