sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:54

תפיסות ופעילויות של מורים ומנהלים : במהלך 2013 השתתפה ישראל בסקר ״טאליס״ ( TALIS – Teaching and Learning International Survey ) שערך ארגון ה . OECD הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך – ראמ״ה פרסמה ממצאים ראשוניים שעלו מן הבדיקות בישראל . ( 2014 ) הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של מורים ומנהלים , והוא בוחן עמדות ופעולות שלהם בנושאים שונים ( חשוב לציין שמדובר בדיווח עצמי של המורים והמנהלים . ( בין השאר בוחן הסקר את נושא מעורבות ההורים בחינוך . הנה חלק מן הממצאים : ברשימה דלהלן , קו הבסיס שאליו מושווים הממצאים בישראל ( בכל אחד מהפרמטרים ) הוא הממוצע שד וּ וח ( בפרמטר המקביל ) בארצות ה : OECD המנהלים והמורים מישראל מקדישים בערך אותה כמות זמן לקשר ( רשמי ולא רשמי ) עם הורים . המנהלים מוסרים להורים , פחות או יותר באותה מידה , מידע על הישגי התלמידים ומידע על בית הספר . המנהלים הישראלים רואים בהעדר תמיכה של ההורים מכשול להתקדמות בית הספר בערך באותה מידה שמקביליהם בארצות ה OECD רואים זאת . לעומת זאת , בהשוואה למורים בארצות ה , OECD המורים בארץ מדווחים שקיבלו מההורים הרבה פחות משובים מועילים , והם גם מייחסים פחות חשיבות למשוב מההורים . לפי דיווחי המנהלים נערכים בבתי הספר פחות דיונים על בסיס המשוב של ההורים . על פי דיווח של המורים והמנהלים , המורים והמנהלים בארץ משתפים את ההורים בהחלטות הקשורות לבית הספר פחות מאשר עמיתיהם ב . OECD מסקנה אפשרית מהסקר עשויה להיות שבבתי ספר בישראל הקשר בין המנהלים והמורים לבין ההורים לובש פחות צורה של שותפות ( יחסית לממוצע המדווח בארצות ה . ( OECD המנהלים והמורים מקדישים זמן לקשר עם הורים , אבל רובו מוקדש לקשר עם ההורים כיחידים ולדיווח להם על מצבו של ילדם הפרטי . פחות זמן מוקדש לקשר עם ׳גוף ההורים׳ או לשיתוף הורים בהחלטות מדיניות בית ספרית – תכנים ותקציבים . במילים אחרות ייתכן שאנשי החינוך ש״בשטח״ טרם הטמיעו במלואו את השינוי התפיסתי שתואר לעיל בקרב אנשי המטה במשרד החינוך . 19 הדיווח נמצא באתר ראמ״ה במרשתת ב : http : // cms . education . gov . il / EducationCMS / Units / Rama / MivchanimBenLeumiyim / TALIS . htm ( אוחזר : . ( 15 . 2 . 2015 20 הסקר בישראל כלל גם הבחנה ( שלא ניכנס אליה כאן ) בין מורים ומנהלים בחינוך העברי לבין אלה שבחינוך הערבי .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help