sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הכשרת המורים בדרכים וטכניקות לשיתוף ההורים בעבודה הבית ספרית באופן משמעותי ובהתאמה לשלב ההתפתחותי של ילדם . המלצה זו כוללת גם הקניית מיומנויות שיח ״פותח תקשורת״ עם הורים , תוך הדגשת הצורך להתייחס להורים בצורה רגישה מבחינה תרבותית . היכרות מעמיקה עם קבוצות אוכלוסייה שונות בחברה הישראלית ועם האופן שבו מעורבות הורים נתפשת בקרב קבוצות אלו . בהקשר זה לא נותר לנו אלא להפנות להמלצותיה של ועדת המומחים של היזמה בנושא מערכת חינוך לכול – ולכל אחד , בפרק העוסק בהתמודדות עם שונויות בהכשרת מורים ובפיתוחם המקצועי . בפרק זה ובהמלצות מפורט מתווה להרחבת הטיפול בנושא השונויות בתכניות להכשרת מורים ובתכניות לפיתוח מקצועי , תוך הענקת המקום המתאים ל ַ נושא בכל שלב משלבי ההכשרה והפיתוח המקצועי של עובדי ההוראה . הכשרת מנהלים : בהתאם לממצאים לפיהם המנהיגות הבית ספרית חשובה לקידום קשר עם הורים , מומלץ להקדיש מקום לנושא זה במסגרת הכשרת המנהלים . בין השאר יש לכלול בה פיתוח עמדות חיוביות כלפי מעורבות הורים בחינוך הממוסד , כולל היכרות עם ממצאי הספרות המחקרית בדבר התנאים שבהם מעורבות הורים חשובה ומועילה לתלמידים . בנוסף לכך יש להציג בפני המנהלים אסטרטגיות שונות הפתוחות בפניהם לקידום מעורבות ההורים בחינוך , את האפשרויות והדרכים לשתף את ההורים בקבלת ההחלטות הבית ספרית , ואת המשמעויות וההשלכות של שיתוף כזה . אמון בין הורים לאנשי הסגל החינוכי : בישראל חסר מידע מהימן על מידת האמון שנותנים ההורים באנשי הסגל החינוכי , הן ברמת המערכת כולה , הן ברמת בית הספר והן ברמת איש ההוראה היחיד . ניתן לבנות כלים לבחינת נושא האמון ולהוסיף אותם לפלטפורמה הקיימת בסקרים שמעבירה הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך . בבתי ספר שבהם יימצא כי קיימת בעיה של אמון בין ההורים לבין אנשי הסגל החינוכי יש לנקוט פעולות לתיקון בעיה זו , כאמור בפרק הנוגע לנושא האמון . עידוד מחקר : מומלץ שמשרד החינוך יעודד – הן ישירות על ידי הקצאת משאבים והן בעקיפין , דרך פתיחת הגישה למאגרי המידע שלו ועידוד גופים תומכי מחקר – מחקרים הבוחנים את המצב בישראל בתחום קשרי הורים-מורים . במיוחד חסרה ספרות בנושאים שלהלן : 4 הרכבי , א׳ ומנדל לוי , נ׳ ( עורכים . ( ( תשע״ד . ( חינוך לכול – ולכל אחד במערכת החינוך בישראל , ירושלים : האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים , עמודים . 99–121

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help