sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

הספרות העולמית מלמדת כי הן מעורבות ההורים בחינוך ילדיהם בפועל והן סוג המעורבות הרצוי והמועיל לתלמידים מושפעים בין היתר מהתרבות , מהשקפת העולם החינוכית ומהמעמד החברתי והכלכלי של משפחות התלמידים . ממצא זה משמעותי במיוחד לאור המגוון התרבותי הקיים בישראל ולאור אי השוויון החברתי כלכלי הקיים בה . בהשוואה למקובל בעולם המערבי החקיקה ( וחקיקת המשנה ) בישראל דלה ביותר בכל הנוגע לקשרים בין בית הספר למשפחה . בנוסף לכך , בישראל קיימת שונות רבה באופן שבו בתי ספר שונים מיישמים מדיניות מעורבות הורים הלכה למעשה . ייתכן ששונות זו נובעת מהחוסר בהנחיות ברורות בנושא . בחקיקה ובחקיקת המשנה בישראל חסרות הנחיות ברורות באשר לזכויותיהם , חובותיהם וסמכויותיהם של ההורים ושל אנשי הסגל החינוכי בבואם לממש את אחריותם ( המשותפת ) לחינוך הילדים . המלצות כלליות מבוא : ההמלצות דלהלן מכוונות אל אנשי המטה ומקבלי ההחלטות במשרד החינוך , אך כוללות המלצות הנוגעות למעורבות ההורים בכל הרמות : רמת מערכת החינוך , רמת בית הספר ורמת הפרט במערכת החינוך ( בעיקר דרך מנגנוני ההכשרה . ( חשוב לציין כי אף שהמלצותינו מופנות לאנשי הסגל החינוכי , הוועדה רואה בהורים אחראים שותפים לכל דבר ועניין . העובדה שעל הסגל החינוכי מוטלת אחריות לבנות ולאפשר הזדמנויות למעורבות הורים מיטיבה אינה גורעת מחובתם של ההורים ומאחריותם לחינוך ילדיהם . המלצות ברמת מערכת החינוך הנחיות המשרד לבתי הספר : מומלץ כי משרד החינוך ינחה את בתי הספר בעניין חשיבותה של מעורבות הורים מותאמת ומיטבית לקידום התלמידים ברמה החינוכית , הלימודית והרגשית . מומלץ כי המשרד ינחה את בית הספר לקדם מעורבות הורים וקשר עם ההורים , תוך התאמת הקשר והמעורבות לצורכי ההורה והתלמיד . מומלץ כי המשרד ינחה את בתי הספר לפתח מדיניות בית ספרית בנושא , מדיניות שתיגע בנושאים שיפורטו בהמשך . מומלץ שאת בניית המדיניות יוביל מנהל בית הספר , בשיתוף אנשי הסגל החינוכי , התלמידים וההורים .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help