sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:49

קיבלו מהוריהם , הנטייה של הוריהם לתת אמון , ( לסביבת המגורים של ההורים , לשייכות קבוצתית של ההורים ושל המורים ולניסיון העבר שלהם מול מערכות ממשלתיות ומול מערכת החינוך . אף על פי כן החוויה של ההורה בפגישתו עם איש החינוך יכולה לייצר אצלו אמון , ואמון הנוצר מתוך המפגש יכול לגבור על חוסר אמון מוקדם . באופן מעשי , יש לזכור כי אמון נבנה או נפגע מתוך האינטראקציה בין ההורים ובין אנשי החינוך . האמון מתחזק כשמושא האמון עומד באמון שניתן בו , ונחלש כשהאמון הזה מופר . על מנת לקדם ולבנות את האמון בין ההורים לבין אנשי החינוך מומלץ , לפני הכול , לתאם ציפיות ולוודא ש- ההורים מבינים למה הם יכולים לצפות מאנשי הסגל החינוכי ; אנשי הסגל החינוכי מבינים למה ההורים מצפים מהם ; ההורים מבינים למה אנשי הסגל החינוכי מצפים מהם ; אנשי הסגל החינוכי מבינים למה הם יכולים לצפות מההורים . כן מומלץ שאנשי הסגל החינוכי יקדישו מאמץ מיוחד להפגין את רצונם הטוב כלפי ההורים וכלפי התלמידים . בנוסף מומלץ שיפגינו מקצועי וּ ת בתחומי עבודתם , הן המקצועיים ( היכרות עם החומר הנלמד ) והן הפדגוגיים ( היכרות עם התלמיד , מאפייניו וצרכיו . ( לבסוף ( וכמעט מיותר לציין ) מומלץ להפגין תמיד כבוד כלפי ההורים ולדבר איתם בכנות גם אם הדבר אינו קל . חשוב להדגיש כי אף שהפגנת הרצון הטוב והמקצועיות עשויה להצריך השקעת משאבים בטווח הקצר , יצירת אמון בטווח הארוך יכולה לחסוך משאבים רבים יותר ולקדם הן את הקשר עם ההורים , והן את רווחתו הנפשית והישגיו הלימודיים של התלמיד .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help