sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:95

פעילה בקבלת החלטות מתוך שותפות וכבוד הדדי . בית הספר הזה הצליח לכלול אוכלוסייה שלמה שאלמלא הפרויקט הייתה נשארת מחוץ לבית ספר וגם מחוץ לחברה . דוגמה נוספת לשיתוף הקהילה אפשר למצוא בקרב האבוריג׳ינים באוסטרליה , שתבעו לעצמם את הזכות לחנך את ילדיהם לפי הערכים התרבותיים שלהם תוך שמירה על זהותם ועל דרכי הלימוד המקובלות בתרבותם . הנה דברים שאמרו חברי הוועדה הארצית לחינוך אבוריג׳יני באוסטרליה : ״החינוך לילדינו צריך להיות תהליך שבנוי על מה שחברי הקהילה רואים לנכון , ומושתת על דרכי הלימוד הנהוגות בקהילה . חינוך כזה מיועד לפתח את הפוטנציאל הגלום בילדינו ולא להרוס את זכותנו להגדרה עצמית . חינוך לילדינו אמור לפתח אנשים שגאים במורשתם ומכירים אותה בד בבד עם רכישת הכישורים האקדמיים והיכולות הטכנולוגיות הנדרשות בחברה האוסטרלית של ימינו . אנו מאמינים כי חינוך אפקטיבי צריך להירכש בהרמוניה עם התרבות האבוריג׳ינית , הערכים , הזהות ובחירת סגנון החיים . אנו מאמינים שעל מנת לבצע משימה זו יש לתת את האחריות ליישום מדיניות , לתקצוב ולהפעלת תכניות החינוך בידי האבוריג׳ינים . כל זה מצריך פיתוח תכניות והכשרת אנשי מקצוע מהקהילה להפעלת התכניות החינוכיות״ Teasdale &) . ( Whitelaw , 1981 מחקרים מראים שיש תועלת רבה בהתמסדות של פרקטיקות ייחודיות של מעורבות הורים שהורים מהגרים מאמצים ומסגלים לעצמם ואשר מבוססות על העולם התרבותי שלהם . ( Su Orozco-rez , 2001 ; L pez , 2001 ) בעניין זה מביאה פלטי ( 2014 ) דוגמה למחקר שבוצע במשפחת מהגרים מניקרגואה ( Warwick-Menard , 2007 ) וממנו עלה כי המשפחה המורחבת היוותה בסיס לבניית מעורבות משפחתית בחינוך הילדים . הדבר נעשה על ידי הגדרת ציפיות גבוהות לעתיד מצד משפחות מהגרים , ציפיות שילדיהן יגיעו להישגים . התגבשו נורמות חברתיות חדשות ודרכי פעולה שאפשרו למשפחה להשתלב בפעילויות התנדבות בכיתה - סיוע בעבודות יצירה , בהנחיית שיעורי מלאכת יד ועוד . מחקר זה הוכיח כי גם הורים מהגרים שאינם בעלי השכלה גבוהה על פי סטנדרטים צפון אמריקניים יכולים להשתמש במגוון רחב של משאבי קהילה זמינים כדי לתמוך בחינוך של ילדיהם , למרות רמת האוריינות הלשונית שלהם . לצד תכניות התערבות לקידום שיתוף ההורים בבית הספר , הספרות המקצועית מצביעה על החשיבות הרבה שיש למנהלי בתי הספר בקידום מעורבות הורים , שיתופם בקבלת החלטות ובמיוחד בהפעלתן של תכניות התערבות שונות . ( Drake & Goldring , 2014 ) אורבך למשל ( Auerbach , 2009 ; 2010 ) שמה דגש על מנהיגות אותנטית כמקדמת יחסי שותפות , מתוך הכרה במאפייניהם החברתיים והתרבותיים הייחודיים של ההורים ומתוך אמון הדדי וכבוד בין בית הספר להורים מקבוצות מיעוט . היא מדווחת על התפקיד של המנהלים כמאפשר הזדמנויות משמעותיות לשיתוף הורים על ידי קיום כנסים שנתיים עם נבחרי ציבור , ביקורי בית , גיוס הקהילה הרחבה לפעילות בית ספרית , הפעלה של תכניות לאוריינות של הורים ( בעיקר אלה שאין להם שליטה בשפה האנגלית ) ועוד . אכן , במספר מחקרים שבחנו מנהלים מצליחים , כאלה העובדים עם קבוצות ממעמד חברתי כלכלי נמוך או בעלות שיעור גבוה של

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help