sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:42

עבודות אמפיריות הבוחנות אמון בבתי ספר בחינה ישירה של השפעת אמון בין הורים לאנשי חינוך על הישגי בית הספר ( והתלמידים בו ) היא קשה , בעיקר מפני שקשה לקבוע את כיוון הסיבתיות . הישגים גבוהים שהתלמידים משיגים בבית הספר יהוו סיבה להורים לבטוח יותר באנשי המקצוע המועסקים בו . אולי משום כך התמקדו מספר מחקרים בהשפעה שיש לרמת האמון בבית הספר ( כולל אמון בין ההורים לאנשי החינוך ) על האפשרות לחולל , לאורך זמן , שינויים חיוביים בבית הספר . ברייק ושניידר ערכו ב 270 בתי ספר יסודיים בשיקגו מחקר שבו הם מדדו את ההשפעה של רמת האמון בין הורים למורים , בין מורים למורים , ובין מורים למנהלים - על גורמים המאפשרים שינוי חיובי בבית הספר ( שוב – לאורך זמן . ( הם מצאו כי רמת אמון גבוהה בבית הספר מנבאת מחויבות גבוהה יותר לבית הספר , מוכנות לחדשנות ושינוי וכן מוכנות של מורים לפנות להורים Bryk ) . &( Schneider , 2003 , p . 29 בנוסף הם מצאו שבאופן ספציפי , הורים שרמת האמון שלהם בבית הספר הייתה גבוהה היו מוכנים יותר להשקיע בקידום מטרות בית הספר משאבים מעבר למצופה . ( Ibid , p . 4 , ״ To go the extra mile ״ ) אותם הורים היו מוכנים לעתים קרובות יותר לעבוד יחד עם המורים על מנת לתרום לשינוי חיובי בבית הספר , וכאשר השתתפו במטלות בית הספר הגדירו את היחס שלהם למורים כיחס צמוד יותר . ( Ibid , p . 31 ) כמה מחקרים בחנו קשרים בין אמון לבין מדדי הצלחה של בית ספר , ללא קביעה של כיוון הסיבתיות . אדמס וכריסטיאנסון ( Adams & Christenson , 2000 ) ערכו מחקר בקרב 1204 הורים ו 206 מורים של תלמידים בבתי ספר יסודיים . הם מצאו כי קיים קשר חיובי בין אמון של הורים ובין מדדים שונים של ביצועי בית הספר . צ׳נן מורן ( Moran-Tschannen , 2001 ) בחנה את הקשר בין אמון ובין רמת שיתוף הפעולה הקיימת בין הורים למורים בבתי ספר יסודיים ( כפי שתופסים אותה המורים , ( ומצאה כי קיים קשר ברור בין רמת האמון ההדדי של ההורים והמורים לבין תפיסה חזקה יותר של שיתוף פעולה . מחקר שפרסמה כעבור שנה יחד עם הוי ( Moran-Tschannen & Hoy , 2002 ) העלה כי תחושה של אמון מצד ההורים נמצאת בקשר חיובי מובהק עם תחושה של המורים - ותיקים כחדשים - שהם מצליחים להגיע לתלמידים וללמד את החומר . ( Efficacy ) לבסוף , סמית , שטרן ושטרובה ( Smith , Stern & Shatrova , 2008 ) בחנו גורמים הפוגעים ברמת המעורבות של הורים ממוצא היספני בבתי ספר בארצות הברית ( לא צויין אם מדובר בבית ספר יסודי או על יסודי . ( החוקרים ערכו מחקר איכותני שכלל ריאיון מובנה למחצה עם 15 הורים ומצאו כי העדר אמון במורים הוא אחד הגורמים המונעים את מעורבותם של ההורים הללו בחינוך ילדיהם , וזאת דווקא משום שבתרבות ההיספנית מקובל פחות לבקר את המורים בפרט ואת בעלי הסמכות בכלל . העדר האמון במורים והחשש כי אם ידברו בביקורתיות כלפי המורה ילדם ייפגע מובילים את ההורים לא לערער על הסמכות ולכן להיות מעורבים פחות בחינוך .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help