sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:147

שויד , א׳ , שביט , י׳ , מייסלון , ד׳ ואופק , מ׳ . ( 2014 ) שילוב יהודים וערבים בבתי ספר בישראל . ירושלים : מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל . נייר מדיניות מספר . 12 שכטמן , צ׳ . ( 2010 ) קבוצות ייעוץ וטיפול לילדים ומתבגרים . הוצאת עמק יזרעאל . שני , ע׳ . ( 2009 ) אינדיקטורים הנוגעים לאוכלוסיית התלמידים המחוננים במערכת החינוך . המרכז לחקר בינתחומי של רגשות , אוניברסיטת חיפה . שרף , מ׳ ומייזלס , ע׳ . ( 2005 ) נוער ישראלי מה יש לו בחייו ? את הוריו , את הוריו ואת הוריו . בתוך : רהב , ג׳ , ווזנר , י׳ ונדר שוורץ . נוער בישראל 2004 ( עמ׳ ( 119–140 תל אביב : המרכז הבינתחומי לחקר מדיניות וטיפול בילדים ונוער , אוניברסיטת תל אביב . תמיר , י׳ . ( 1998 ) שני מושגים של רב תרבותיות . בתוך : מ׳ מאוטנר , א׳ שגיא ור׳ שמיר ( עורכים . ( רב תרבותיות במדינה דמוקרטית ויהודית , עמ׳ . 79-92 תל אביב : רמות – אוניברסיטת תל אביב . Abela , j . R ,. & Hankin , B . l . ( 2011 ( . Runination as a vulnerability factor to depression during transition from early to middle adolescence : A longitudinal study . journal of Abnormal Psychology , 120 , 271-259 . Adams , K . S ,. & Christenson , S . L . ( 2000 ( . Trust and the School-Family Relationship : Examination of Teacher-Parent Differences in Elementary and Secondary Grades . Journal of School Psychology , 38 ( 5 ( , 97-477 . Raccah-Addi , A ,. & Arviv-Elyashiv , R . ( 2008 ( . Parent empowerment and teachers professionalism : 'Teachers perspective . Urban Education , 43 , 415-394 . Raccah-Addi , A . ( 2012 ( , 'Teachers" trust in role partners , intention to continue in teaching , and school social composition in Israel " , Urban Education , Vol . 47 No . 4 , pp . 864-835 . Arnett , J . J . ( 1999 ( . Adolescent storm and stress , reconsidered . American psychologist , 54 ( 5 ( , 317 . Assor , A ,. Kaplan , H ,. & Roth , G . ( 2002 ( . Choice is good but relevance is excellent : enhancing-Autonomy and supporting teacher behaviors predicting 'students angagement in schoolwork . British Journal of Educational psychology , 72 , 278-261 . Assor , A . , Kaplan , H ,. maymon-Kanat , Y ,. & Roth , G . ( 2005 ( . Directly controlling teacher behavior as predictors of poor motivation and engagement in girls and boys :. The role of anger and anxiety . Learning and Instruction , 15 , 413-397 .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help