sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:40

אם הוא מוצדק , חוסר אמון , מעצם טבעו , מוביל לנטייה שלא להיות פגיע בפני האדם שאיננו נותנים בו אמון . כתוצאה מכך חוסר האמון שלנו לא עומד בפני בחינה אמפירית – הוא לא מועמד בניסיון – ולפיכך הוא ימשיך וישתמר גם אם האדם שבו איננו בוטחים הוא למעשה ראוי לחלוטין לאמון . משמעות הדבר היא שיש צורך בפעולות שונות על מנת לייצר אמון , ובפעולות אחרות על מנת לשמר אותו . ( Moran-Tschannen & Hoy , 2000 ) בחלק העוסק בדרכים לקדם אמון נפרט ממצאים מתוך הספרות הן בדבר יצירת אמון , הן בדבר שימורו והן בדבר תיקונו , אם הופר או נשבר . אמון במערכת החינוך מערכת החינוך , ובתי ספר בפרט , מאופיינים בשורה של מערכות יחסים בין אנשי חינוך , הורים ומורים שבהן מתקיים לפחות תנאי אחד מתוך ממדי האמון שנמנו לעיל : הנכונות להיות פגיע . מורים , מנהלים , תלמידים והורים נמצאים כולם בעמדה שבה הם מוכרחים להסתמך זה על זה . המורים תלויים במנהלים , למשל בכל הקשור בתנאי עבודתם ובגיבוי מול ההורים והתלמידים . הם תלויים בתלמידים על מנת להצליח בעבודתם . ההורים מפקידים בידי המורים והמנהלים את חינוכו של ילדם , נושא בעל השפעה רבה על עתידו והצלחתו בחיים . המנהלים זקוקים לתפקוד טוב של המורים על מנת לבצע את עבודתם ולחנך את ילדי בית הספר , והילדים זקוקים לתפקוד טוב של המורים , ההורים והמנהלים על מנת להצליח בלימודים ובחיים . בהיבט אחר , מורים , הורים ומנהלים זקוקים לאמונם של הסובבים אותם על מנת לבצע את תפקידם נאמנה . מנהל שמוריו לא בוטחים בו יתקשה לקדם מדיניות בבית הספר . מורים שלא זוכים לאמון ההורים ייאלצו להשקיע זמן רב כדי להתמודד עם הפיקוח ההורי עליהם , ותלמיד שלא נותנים בו אמון יצדיק , לעתים קרובות , את חוסר האמון הזה Bryk & Schneider , ) . ( 2002 , 2003 במסגרת עבודה זו נתמקד מעט יותר בנושא אמון בין הורים לבין מורים . אמון הורים במערכת החינוך , בתי הספר ואנשי החינוך מושג האמון בא לידי ביטוי במערכת של ״קשרי הורים-מורים״ במספר רמות . הרמה הראשונה היא האמון של ההורים ב״מערכת המ ַ קרו״ שבתוכה מתקיים בית הספר - מערכת החינוך של המדינה . אמון זה משפיע כאמור על היחס שלהם לבית הספר ואפילו למורים . עובדה זו נכונה במיוחד אצל הורים שלא מכירים עדיין את בית הספר או את המורים המסוימים שמלמדים את ילדם . התפיסות של הורים אלו את מערכות המדינה בכלל ואת מערכת החינוך בפרט , כפי שהתעצבו על ידי חוויותיהם כתלמידים בה ועל ידי המידע שבו נתקלו ( למשל דרך כלי התקשורת , ( משפיעות על התפיסה הראשונית שלהם את המורים , את אנשי החינוך ואת המערכת הבית ספרית . ( Lightfoot-Lawrence , 2003 ) הרמה השנייה של אמון הורים

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help