sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:92

. ( Hill , 2010 ) לדוגמה , מורים עלולים לפענח לא נכון התנהגויות של ילדים מקבוצות מיעוט ולראותן כשיקוף של חסך תרבותי וחוסר מוכנות ללמוד Cleary & Peacock , 1998 ; Kim , ) , ( 2009 ואת חוסר המעורבות של ההורים הם עלולים לפרש כחוסר עניין כללי בחינוך של ילדיהם . זאת ועוד , לעתים קרובות מורים אינם יודעים כיצד לעזור לילדים שאינם שייכים ל״זרם המרכזי״ , ואינם מכירים או מעריכים פרקטיקות של גידול ילדים שמוצאם במשפחות ממעמד נמוך או במשפחות מהגרים כפי שהם מכירים ומעריכים את גידול הילדים בני הקבוצה הדומיננטית . ( McCarthey , 1997 ; Turney & Kao , 2009 ) בשל חוסר הערכה ולגיטימציה מצד בית הספר למשאבים התרבותיים של קבוצות מיעוט , ההורים בקבוצות אלו אינם נתפסים כמשאב רלוונטי להצלחה של ילדי הקבוצה בבית הספר . יתר על כן , בגלל היותם בעמדה פחות חזקה , הם גם אינם נתפסים כגורם שיכול לתרום ולסייע לבית הספר בכלל . ההורים מצדם אינם יודעים למצות את זכויותיהם ואינם יודעים כיצד להתנהל מול בית הספר . מחקרים מתארים את הקשיים שבהם נתקלים הורים מקבוצות מיעוט , בעיקר מהגרים , כאשר הם באים במגע עם מערכת החינוך . יש להם תפיסות חינוכיות שונות , ציפיות שונות מההתנהגות והלמידה של ילדיהם , קשיי שפה ואוריינות וערכים שונים מאלה המקובלים במערכת החינוך – וכל אלה עלולים להוביל לסכסוכים ולקונפליקטים עם בית הספר Turney ) &( Kao , 2010 ולכך שמורים יתפסו את המשפחות כ״בלתי מעורבות״ . לפי קרוזייר קיימים אפילו סוגי מדיניות ופרקטיקות גזעניות המשפיעות על הרחבת הפער בין הורים מעורבים בחינוך להורים לא מעורבים , ואלה מפלות ודוחקות לשוליים הורים מקבוצות מיעוט Crozier , ) . ( 2001 אכן , נמצא כי הורים מקבוצות לא דומיננטיות עלולים להיתקל במחסומים פסיכולוגיים כגון תחושה של אפליה , חוסר הערכה והבנה וחוסר אמון , המקשים עליהם להיות נוכחים ומעורבים בבית הספר . ( Lee & Bowen , 2006 ) מחקרים נוספים מראים שהורים מקבוצות מיעוט נמצאים בשוליים ונדחקים כאשר הם מנסים להתערב בבתי ספר לטובת ילדיהם Auerbach , 2002 ; Barnyak & McNelly , 2009 ;) , ( Gillborn & Youdell , 2000 זאת בהשוואה ל״הורים לבנים״ מהמעמד הבינוני , שיש להם ההון החברתי תרבותי והמשאבים הכלכליים הדרושים כדי שקולם יישמע . ( Crozier , 2000 ) יתר על כן , נמצא כי הורים ממעמד נמוך חשים מ וּ ד ָ רים מהמרחב הבית ספרי . פלטי למשל מתארת מחקר שבחן מעורבות הורים בשכונת מצוקה באירלנד Hanafin & Annelynce , ) ( 2002 ובו נמצא כי ההורים היו מודאגים בעניין חינוך ילדיהם , אך חשו כאילו הודרו מההשתתפות בקבלת החלטות בבית הספר על עניינים שהשפיעו עליהם באופן אישי ועל ההתקדמות של ילדיהם בלימודים . ההורים שהשתתפו במחקר זה דיווחו שלא מתייעצים איתם כשמגבשים את מדיניות בית הספר . הם הרגישו שאין להם תפקיד בוועדות ובמועצות , ושבדרך כלל הם נדרשו רק כ״חותמת גומי״ , אחרי שרשויות בית הספר כבר קיבלו את ההחלטות . להורים הייתה תחושה שביקוריהם בין כותלי בית הספר אינם רצויים , והם דיווחו על תחושות של חרדה , עצבנות ופחד בפגישות אישיות עם מורים . מגמות דומות נמצאו גם אצל הורים מקבוצות מיעוט אתניות .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help