sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

תקציר היועץ המשפטי לממשלה עומד בראש התביעה הכללית , מייצג את המדינה ואת האינטרס הציבורי בערכאות משפטיות ומשמש היועץ המשפטי הראשי של רשויות השלטון . בכל התפקידים האלה מוטל עליו להיות שומר סף המגן על שלטון החוק . עליו לאכוף את החוק ולהגן על עקרונותיה החוקתיים של המדינה , לרבות זכויות האדם והאזרח , ולסייע לרשויות השלטון להגשים את מדיניותן במסגרת החוק . ואולם אף שהייעוץ המשפטי לממשלה הוא אחד התפקידים החשובים ביותר ורבי העוצמה בישראל , הפיקוח והבקרה עליו לוקים בחסר . היועץ המשפטי לממשלה אינו מחויב בפרסום דוח שנתי , ופעולותיו מדווחות בקצרה בלבד במסגרת הדוח השנתי של משרד המשפטים . מקביליו במדינות אחרות , בכללן ארצות הברית , בריטניה , קנדה , אוסטרליה ואירלנד , מפרסמים זה שנים רבות דוחות שנתיים הכוללים דיווח מפורט לפי מדדים . מדוע בישראל היועץ המשפטי אינו מגדיר בפומבי את יעדיו ואת המדדים להגשמתם ? האם אצלנו היועץ המשפטי אינו חייב בשקיפות , בדיווחיות ובאחריות ציבורית בדומה למקביליו בעולם ? כדי להעריך את תפקודו נדרש מידע על בסיס מדדים ידועים , אך הציבור הישראלי , נכון להיום , אינו מקבל את המידע הזה . מטרתו של מחקר מדיניות זה היא להשלים את החסר ולהציע אמות מידה להערכת מדיניותו של היועץ המשפטי לממשלה ותפקודו . מוצגות כאן שלוש המלצות עיקריות : ( 1 ) היועץ המשפטי לממשלה יפרסם תכנית עבודה רב–שנתית ודוח שנתי מפורט . ( 2 ) אמות המידה שעל פיהן ידווח היועץ המשפטי לממשלה על פעולותיו ועל הפעולות של המחלקות שבאחריותו ייקבעו מראש על פי שלושה סוגי מדדים : ( א ) לפי תפוקות — בין היתר , כדי להגביר את שקיפות פעולותיו . ( ב ) לפי הצלחה — בהתאם לתוצאות של מימוש מטרות תפקידיו . ( ג ) לפי האיכות של תהליכי הניהול .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help