sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

( 3 ) כפי שעולה מעקרונות המודל של רשות הסחר האמריקנית , היקף הגילוי ייקבע בהתאם לתוכן הנצרך ולנסיבות הפרסום . גילוי נאות יהיה גילוי ברור ובולט , שאדם סביר יבין ממנו כי התוכן שלפניו כולל פרסום סמוי . ( 4 ) חובת הגילוי בשידורי אודיו ויזואל תכלול סימון הדרגתי . בכל מקרה יידרשו המשדרים להציג את הלוגו המתאים מסכמת הסיווג האחידה בתחילת התוכן ובכל חזרה מהפסקה בו ( כגון הפסקת פרסומות . ( עם זאת , בשלב ההטמעה של חובת הגילוי תוצג גם שקופית מילולית וגרפית שבה יובהר כי התוכן כולל פרסום סמוי . לאחר שלב ההטמעה יידרשו המשדרים להציב לוגו סימון בלבד . ( 5 ) פרסום סמוי ייאסר לחלוטין בפלטפורמות מדיה שלא יאפשרו לכלול גילוי מספק בצד הפרסום הסמוי . ( 6 ) חובת הגילוי לא תכלול הצגה של שם המוצר או השירות המקודם . ( 7 ) תנאי הכרחי לאפקטיביות הגילוי הוא הכללת סימון הפרסום הסמוי בתוך מערך הסיווג והסימון הכללי , כדי להבטיח שיטת סימונים אחידה ועקבית בכלל הפלטפורמות . כך למשל , בכל הנוגע לטלוויזיה יש לתקן את חוק סיווג , סימון ואיסור שידורים מזיקים , התשס , "א-2001 ולהוסיף בו סימון בנוגע לפרסום סמוי . הגוף המפקח על כך יהיה הרשות להגנת הצרכן . ג . איסורים על פרסום סמוי אנו מציעים : ( 1 ) לאסור כליל על פרסום סמוי בגופי מדיה הממומנים על ידי הציבור , בין בתכנים שהם מפיקים בעצמם ובין בתכנים שהופקו עבורם . יש להותיר על כנם את כללי פרסומת האגב החלים על השידור הציבורי ( פרסום של מוצרים ושירותים המופיעים בשידור כבדרך אגב וללא תמורה ) ולהשקיע משאבים באכיפתם . ( 2 ) לאסור כליל על פרסום סמוי בתכנים של חדשות , אקטואליה וסדר יום . תכנים אלה הם ליבת העשייה העיתונאית העוסקת בגרעין הקשה של השיח הפוליטי . אנו סבורים כי יש לאמץ הנחת יסוד שלפיה פרסום סמוי המתחזה , בהיעדר גילוי , לכתבה , למאמר או לידיעה עיתונאית — מבחינה צורנית

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help