sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

ג . יש להעביר את הפיקוח על פרסום סמוי בכלל אמצעי המדיה לאחריות של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן , בהתבסס על דיני ההטעיה . הצעתנו עולה בקנה אחד עם חוק הגנת הצרכן , התשמ , "א-1981 הקובע כי פרסום סמוי הוא פרסום מטעה . תוכן ההסדר המוצע א . הגדרת פרסום סמוי ( 1 ) אנו מציעים להגדיר פרסום סמוי בהתבסס על העברת תמורה . הפגיעה הניכרת שהפרסום הסמוי יוצר איננה בעצם הצגת המותגים אלא בהסתרת המניע להכללתם . דרישה זו משתקפת כבר היום בהגדרת הפרסום הסמוי בחוק הגנת הצרכן , התשמ , "א-1981 ועל כן אנו מציעים כי אסדרת הפרסום הסמוי תתבסס על ההגדרה שבחוק זה . ( 2 ) הטמעה של ערכים או של נושאים חברתיים על ידי גורמים לא מסחריים לא תיחשב כפרסום סמוי . יש להתייחס לסוגיית השידור של פרסומות פוליטיות או של פרסומות העוסקות בנושאים שבמחלוקת ציבורית ; כן יש לאסדר פרסום סמוי מצד גורמים עם חובות אמון מוגברות כלפי הציבור , ולהגביל פרסום סמוי , ממשלתי או מפלגתי , באמצעות תיקון של חוק הבחירות ( דרכי תעמולה , ( התשי . "ט-1959 ב . מודל הגילוי אנו ממליצים : ( 1 ) כל מקרה של פרסום סמוי ילווה בגילוי ובסימון ברורים . ( 2 ) סימון הפרסום הסמוי ייעשה על פי סיווג אחיד שיקבע גוף אחד — הרשות להגנת הצרכן — ללא קשר לפלטפורמה הטכנולוגית שבה התוכן מוגש לציבור . שימוש בסכמת סיווג אחידה יקל על כל הגורמים המעורבים ויאפשר מיסוד של סימון הפרסום . ראוי לקבוע גיבוי חקיקתי שיחייב את הספקים של מכשירי הקצה ( מכשירים ניידים , טאבלטים , טלוויזיות ומחשבים למיניהם ) ואת הספקים של שירותי הגישה לאינטרנט לאפשר למשתמשים את השימוש בכלי בקרה אלה .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help