sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

תקציר פרסום סמוי הוא שילוב של מסרים פרסומיים בתכנים המועברים באמצעי תקשורת באופן מוסווה או גלוי למחצה . בשנים האחרונות חל גידול ניכר ומשמעותי בפרסום הסמוי בכל אמצעי התקשורת , ומפרסמים רואים בו רכיב מרכזי במודל העסקי של כלכלת התקשורת העכשווית . פרסום סמוי טומן בחובו נזק בכמה מישורים . במישור הכלכלי צרכני הוא יוצר הטעיה של צרכני התקשורת , הסבורים שלפניהם תוכן ולא פרסומת ולפיכך אינם מפעילים מנגנוני הגנה קוגניטיביים המופעלים בעת צפייה בפרסומות . במישור השיח הציבורי הוא מסכן את הפלורליזם התוכני בתקשורת , מונע קיום של מרחב נקי ממסחור ובעיקר זורע ספקנות בקרב הצופים שאינם יכולים לדעת בוודאות שהתוכן המובא לפניהם הוא אמין . מצב זה מונע את האפשרות לקיים שיח כן ורציונלי על סוגיות ציבוריות . מסיבות היסטוריות הפיקוח על הפרסום הסמוי בארץ משתנה בהתאם לאמצעי התקשורת . כך , אין איסור חוקי על פרסום סמוי בקולנוע , בעיתונות ובמדיה החדשה , אך יש איסור כזה על שידורי טלוויזיה . חרף האיסור יש פרסום סמוי גם במרחב הטלוויזיוני הישראלי , והפער בין לשון החוק למציאות הוא תהומי . בעקבות זאת הפרסום הסמוי לסוגיו ולגווניו הוא אחת התופעות הבעייתיות בתקשורת המקומית . האסדרה המוצעת על ידינו להתמודדות עם סוגיית הפרסום הסמוי מושתתת על שלושה עקרונות : א . אין לאסור על פרסום סמוי אך יש ליצור משטר של גילוי . בצד חובת הגילוי הכללית יש להחיל איסורים ספציפיים על סוגים מסוימים של שילוב פרסום בתוכן , בעיקר כאלה המופיעים בתכנים בעלי נגיעה לסדר יום ציבורי ולחדשות וכאלה המקדמים צריכה של מוצרים מזיקים . ב . יש לקבוע אסדרה חוצת פלטפורמות של פרסום סמוי . נוסף על ערוצי הטלוויזיה ואתרי התוכן המקבילים להם יש לכלול בגדר האסדרה את העיתונות הממוסדת — המודפסת והמקוונת — וכן אתרי תוכן כגון בלוגים .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help