sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

בקשר בין ידע לשוני לקשיי קריאה לסוגיהם ונדון גם בבסיס הנוירולוגי , בכשרים הקוגניטיביים ובקשיי הקריאה . החלק שני בשער הראשון עוסק בכתיבה : הפרק הראשון עוסק במהות הכתיבה . רבות נכתב על אופנות השפה הדבורה והשפה הכתובה ( ברמן וניר , . ( 2011 נדון במורכבות מעשה הכתיבה , נעסוק בגילוי סוד הכתיבה – כיצד לומדים ילדים לכתוב . כאן ניתן במה למחקריה החלוציים של פרופ ' איריס לוין ז " ל , שיחד עם תלמידותיה , העשירה את גוף הידע המחקרי בידע רב . הפרק השני עוסק במערכת הכתב . נערוך סקירה היסטורית של מערכות כתב בעולם ונתמקד במערכת הכתב העברית . גם כאן נדון בעברית מנוקדת ובעברית שאינה מנוקדת , אך מכיוון אחר . הפרק השלישי עוסק באיות נכון . כאן נקדיש מקום להעשרת גוף הידע המחקרי באיות עברי של חלוצת המחקר בעניין שלבי רכישת איות נכון , לפרופ ' דורית רביד ולתלמידותיה . נדון בתרומת המורפולוגיה לאיות נכון ונקדיש מקום גם לתהליך ההתפתחותי החבוי מאחורי רכישת האיות הנכון . הפרק הרביעי עוסק במרכיב הטכני-מוטורי של הכתיבה . כאן נסקור בקצרה את גוף הידע המחקרי הבא מתחום ריפוי בעיסוק . נדון ביכולות התקינות וביכולות הבעייתיות ברכישת יכולת כתיבה טכנית . נעסוק בקשיים הרבים של המרכיב הטכני בקריאה על תלמידים מתקשים . הפרק החמישי דן בהבעה בכתב . נעסוק בהתפתחות יכולת ההבעה בכתב , נציג מודלים שונים להבעה בכתב , נעסוק בדילמת סוגת הכתיבה ובהשפעתה על הפקת טקסט סיפורי וטקסט מידעי , נדון בהוראת הבעה בכתב מבוססת סטנדרטים ונציג את הסטנדרטים שהזכירו רביד ושלם ( 2012 ) להערכת כתיבה של תלמידי כיתות ז ' וכרגיל , נסיים בקשיי הבעה בכתב . הפרקים דנים בעקרונות דרכי ההוראה בלבד . דרכים אופרטיביות יפורטו בספר ההמשך . השער העתי '' מן המחקר אל םעע \ ה ההוראה : 0 וגיות גבוורות בעולם הקריאה והכתיבה '' מביא מחקרים ייחודיים שלנו בתחום הקריאה והכתיבה , מתוך אוריינטציה אל השדה ואל עבודת המחנכת בגן ובכיתה . בפרקי השער השני אנו עוסקים בנושאים בוערים בתחום האורייני . בכל פרק ננתח את הידוע בישראל ובעולם על אודות הנושא הבוער ונרחיב את היריעה בהצגת מחקר ייחודי שלנו שנועד לתרום להבנה מעמיקה של התופעות הנחקרות . המסע האורייני שלנו מתחיל מגיל הגן , עולה לבית הספר היסודי , ממשיך לחטיבת הביניים ולחטיבה העליונה . בפרק הראשון נסקור סגנונות קריאה שונים ותרומתם לטיפוח אוריינות בקרב ילדי הגן . ילדי הגן עדיין כמהים להאזנה לסיפורים , להמחזת סיפורים ולקריאה חוזרת ונשנית בספר , עד כדי " דקלום "

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help