sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ומורכבות . ( בספר נוסף שייצא לאור בהמשך , תוצענה דרכי עבודה מפורטות למורים כיצד לסייע לתלמידים מתקשים בכל נושא . השער הראשון התאוריה יב 0 י 0 למעשה ההוראה מביא אסופה של מחקרים המהווים את גוף הידע העדכני בנושא קריאה וכתיבה . אסופת המחקרים נוגעת לתחומי האוריינות השונים ומשלבת תמיד את המחקר בעולם על אודות הנושא וכן את המחקר הישראלי החדשני הייחודי לשפה העברית . החלק ראשון בשער הראשון עוסק בקריאה : הפרק הראשון עוסק במהות הקריאה . בפרק זה נדונה גלגוליה של הגדרת הקריאה המשקפים תפיסת עולם על אודותיה , במורכבות תהליך הקריאה ובמרכיבים השונים הקשורים לרכישת קריאה . הפרק השני מציג מודלים התפתחותיים לרכישת קריאה . תחילה נערך ניתוח של מקומו של הקורא בתהליך הקריאה . לצד מודלים התפתחותיים קלסיים מוצגים גם מודלים חדשניים הייחודיים לשפה העברית כמו המודל העדכני של בר-און . ( 2011 ) קריאה יעילה היא קריאה מדויקת , מהירה ומאפשרת הבנת נקרא , ולכל אחד מתחומי הקריאה מוקדש פרק שלם . הפרק השלישי דן בדיוק בקריאה . דיוק בקריאה נדון מתוך הבנת המרכיבים הנדרשים כדי שקורא יקרא בקריאה מדויקת . בפרק נדון במודעות פונולוגית כשלב ראשון ברכישת קריאה מדויקת , נעסוק בזיהוי אורתוגרפי של מילה שלמה כשלב שני ברכישת קריאה מדויקת . נקדיש מקום לידע הלשוני ולתרומתו החשובה לקורא במאמציו לקרוא בקריאה מדויקת . נסיים את הפרק בדיון בשאלה מה ידוע במחקר הישראלי על אודות קריאת טקסט מנוקד וטקסט שאינו מנוקד . הפרק הרביעי דן במהירות ושטף קריאה . הפרק מספק הגדרות שונות לשטף קריאה והשתמעויות הנובעות מהגדרות אלה . הוא סוקר את התפתחות גוף הידע בעניין שטף קריאה , מתאר כשרים וכשלים בתחום זה . הפרק אף דן בדרכים להערכת שטף קריאה בשלבי ההתפתחות מקורא טירון לקורא מומחה ודן בעדויות מבוססות מחקר על אודות דרכי התמודדות עם קשיים בשטף קריאה . ספר זה אינו אופרטיבי . הפרק החמישי דן בהבנת הנקרא . זהו גוף ידע עשיר ומורכב . נעסוק בהגדרות הבנת הנקרא ובהשתמעויות הנגזרות מהן . נציג מודלים שונים של הבנת נקרא בראייה התפתחותית . נעסוק בחשיבות הידע הלשוני להבנת הנקרא , נדון במשאבים הקוגניטיביים הנדרשים לצורך הבנת נקרא , ננתח את מאפייני הטקסט ואת השפעתו על הבנת הנקרא . בפרק השישי ריכזנו את עיקרי הממצאים באשר לקשיים וכשלים בקריאה . אם בפרקים קודמים עסקנו ב " דרך המלך , " כאן נעסוק בכל תחום שנגענו בו קודם , והפעם – מהזווית של קשיים : ננסה לאפיין את המתקשים בקריאה , נדון בפרדיגמות מרכזיות להבנת קשיי הקריאה , נעסוק מזווית אחרת

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help