sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא העידן שבו אנו חיים , על סף המאה העשרים ואחת מתאפיין במורכבות הטכנולוגיה והשתלטותה על תחומי חיינו , בהצטברות הידע והתחדשותו המהירה , בעליה בתוחלת החיים ובשינויים מהירים . לשם תפקוד מוצלח בו , נדרש אדם מסתגל , חושב , אוטונומי , לומד בעל הכוונה עצמית . ההגדרה המקובלת של מושג ההכוונה העצמית בלמידה self-regulated ) ( learning כוללת מאפיינים קוגניטיביים-מטה המתייחסים ליכולת הלומד לחשוב , ולנווט את התהליכים הקוגניטיביים שלו ולשלוט בהם . ידע -מטה קוגניטיבי זה יישאר ידע " סטטי " אם אדם לא ישתמש בכישוריו המוטיבציוניים ויפעיל אותו ( בירנבוים , . ( Pintrich & DeGroot , 1990 ) ( 2003 גם לומד מוצלח מאוד לא יממש את כישוריו ללא מוטיבציה ללמוד . מה שילמדו פרחי הוראה בבתי-הספר לחינוך ובמכללות להוראה לא יועיל אם לא ישתמשו בכוחות הנפש והמוטיבציה שלהם על מנת להתמודד עם בעיות ארגון ומשמעת של כיתה בפועל . עבודת ההוראה היא עבודת אמנות . הבנת נושא המוטיבציה בעבודת ההוראה ועיסוק של מורה גם בחקר היא דרך לעזור למורה להצליח בעבודת אמנות זו . מורה טוב הוא מורה חוקר . הוא גם חוקר את עבודתו ומעריך אותה ללא הפסק וגם חוקר את תלמידיו , מתחקה אחר יכולותיהם על מנת להעצים אותם ולהגיע דרכם לחולשותיהם על מנת לחזקם . השימוש במילים : "מורה " או " מורה חוקר " בספר יהיה שימוש אחיד למורים ולמורות , לגננות , למטפלים ולסייעים ולכל מי שעובדים עם לומדים מהגיל הרך ועד לחינוך הגבוה . מבנה הספר ישמש מודל למחקר פעולה של מורה חוקר . בשלב ראשון יסוקר רקע תיאורטי בנושא החוללות העצמית , בשלב שני תוצע דרך חדשה לאבחון חוללות עצמית בדרך החקר האיכותי : המורה- החוקר צופה , מראיין , מתעניין , שואל ואוסף מידע על תלמידיו כדי לחשוף ידע סמוי בדבר גורמים שונים להתנהגויותיהם ופעילויותיהם . לאחר שיעבד וינתח את המידע ( information ) הרב שאסף , הוא יוכל לבנות מפת מבנה של החוללות העצמית של תלמידיו ובכך יהפוך את המידע שהפיק לידע שלו . ( knowledge ) פרופיל החוללות שיתקבל יהיה האבחון של החוללות העצמית שלו לבצע פעולה ספציפית . בשלב השלישי יוצעו כלי התערבות חינוכיים לעצוב אמונות פרק א : חוללות עצמית , הכוונה עצמית ופער בין חוללות לבין ביצוע

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help