sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

– נדרשת הגננת לרגישות ולסבלנות רבה בקשריה עם ההורים . על צוות-הגן להיות מתואם לגבי דיווח להורים . על הגננת כמנהלת-הגן – מוטל לדווח להורים , ליזום מפגשים אתם ועם הצוות לשם התעדכנות וחלוקת תפקידים . כדי להשיג יעילות ארגונית – על ראש הארגון לדאוג להתמקצעות הצוות . יעילות ארגונית בגן-הילדים היא מתן מענה אמיתי ונכון לצרכים שונים ומשתנים של ילדים הן ברמת הקבוצה והן ברמת היחיד . תפיסת הניהול העכשווית טוענת , שהמנהיג המוביל הוא האדם , המבזר סמכויות ומעודד ביטוי אישי ויוזמות יצירתיות של אנשי צוותו , שאותם הוא מנתב לחזון ולמטרה משותפים . התמקצעות הגננת כמנהלת והתמקצעות הסייעת כיד-ימינה , האמונה הן על התחזוק הטכני של הגן והן על מתן מענה נכון לילדים והפיכת הסייעת לעובדת מקצועית משמעותית – יאפשרו חלוקת-עבודה יעילה , שתאפשר לגננת להתפנות ( בלב שקט ) למטלות הרבות והמורכבות , המוטלות עליה במסגרת-העבודה בגן . התפיסה , המתייחסת לגן-הילדים כאל ארגון , צריכה לעזור לנו , המכשירים את הגננות , להשתמש בידע הרב , הן האקדמי והן המעשי , שקיים בנושא ארגונים ולהיעזר בו כדי לתת מענה , בהכשרת הגננת לתפקידיה המורכבים . לגננת בגן-הילדים יש תפקיד מרכזי , משמעותי ובעל-השפעה על תהליכי התפתחותם המיטבית של כל אחד מילדי-הגן : הגננת מחויבת ללמוד את הידע המקצועי , להעמיק ולהתעדכן בו . לגננת – מחויבות מקצועית כלפי כל אחד מילדי-הגן , כלפי קבוצת-הילדים וכלפי הורי-הילדים . בהיותה חלק מהמערכת החינוכית במדינת-ישראל – מחויבת הגננת לפעול על-פי מדיניות משרד-החינוך וליישם את ההוראות , המוגדרות בחוזרי-המנכ ) ל " בגן הממ – ד " על-פי מדיניות המינהל לחמ " ד ) ובמסמכים , שמעבירה לה המפקחת , ויחד עם זאת , לשמור על רוח הגן , שהגן יישאר " גן , " ולא תהיה בו למידה בית-ספרית , אלא למידה חושית וחווייתית . מחויבותה המקצועית של הגננת כלפי הילדים מעוגנת בממדים אחדים ( משרד-החינוך , : ( 2011 א . היכרות מעמיקה עם כל אחד מהילדים בתצפיות ומעקב אחר תוצרי למידה של כל ילד , תיעוד בתיקו האישי ואחריות לקידומו של כל ילד , עד אחרון הילדים בגנה , וזאת – בהתבוננות ובמעקב שיטתיים בכל השנה . מחויבות זו היא הקשה ביותר לביצוע והמתסכלת ביותר , שכן יש עוד 34 ילדים בגן הזקוקים לתשומת-לב אישית . ב . יצירת אינטראקציה איכותית יחידנית עם כל ילד : פיתוח אמפתיה ורגישות כלפי צרכיו , התייחסות דיפרנציאלית ומתן מענה רגשי , מתן

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help