sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ג . מנגנון היזון חוזר : בדיקת הקשר בין הארגון לסביבתו – משוב והערכה הפיקוח משתמש במדדי-הצלחה פורמליים , דהיינו , הוא בודק את מידת המימוש והיישום של התכניות הלימודיות והערכים התרבותיים והפסיכו-חינוכיים , שמשרד-החינוך מבקש להנחיל . הפיקוח יכול להטיל סנקציות על מנהלת-הארגון , שארגונה אינו עומד במדדי-ההצלחה . קיימים מדדי-הצלחה בלתי-פורמליים , אשר לעתים , יש להם השפעה עמוקה יותר : ביקוש גבוה לגן , הנובע משמו הטוב ; תפיסת הקהילה את הגננת – כמנהיגה בעלת-ידע וחזון ; מכתבי-הערכה לצוות-הגן ; חשיפה תקשורתית לפרויקטים ייחודיים ; שביעות-רצון של הילדים . כל אלו יוצרים תחושת-סיפוק אצל הגננת וצוות-הגן , המתבטאת במוטיבציה גבוהה , י מות מרובה , חזון מגובש ועוד . ד . הייררכייה ארגונית הגן פועל בתוך מערכת הייררכית חיצונית , והוא עצמו מהווה מערכת הייררכית : מעל הגננת נמצאת המפקחת על גני-הילדים מטעם משרד-החינוך , ומעליה היא תעודד קשרים בין ילדים ומשפחות מעבר לשעות-הפעילות של הגן ותיזום בניית קהילה פעילה מתוך פיתוח פרויקטים קהילתיים בנושאים אקולוגיים , קשרים עם בית-אבות , עם גן לילדים בעלי-צרכים מיוחדים או עם מוסדות אחרים בקהילה , ארגון הרצאות , סדנאות להורים ועוד . ב . שמירה על מטרות הארגון ועל רווחיותו כל ארגון מגדיר את מטרותיו ואת הסיבה לקיומו . כידוע , מטרות הגן , הן דאגה לרווחתו הרגשית , חברתית , הפיסית והקוגניטיבית של הילד – מצד אחד , והנחלת ערכים תרבותיים , דתיים וחברתיים – מצד אחר . לגננת יש השפעה רבה על התפתחותם ועל רווחתם של כל ילד וילדה בגן ( אמיר , . ( 1997 גני-הילדים מתחלקים לשני סוגים : א . הגנים הפרטיים , שמטרתם ( בין השאר ) רווח כלכלי ; ב . הגנים העירוניים , אשר המשכורת של הצוות בהם קבועה ואינה קשורה למידת ההצלחה של הגן . לכן , בין הגנים הפרטיים קיימת תחרות , המתבטאת בטיפוח או בהתמקדות בתחום מסוים . למשל , גן מדעי , גן תורני , גן מוסיקלי , תפיסה חינוכית ייחודית , אנתרופוסופית או הכנסת חוגים שונים . אך גם בגנים העירוניים נוכל להבחין בתחרות , אולי גלויה פחות , שכן אחד מגורמי הסיפוק של העומד בראש ארגון ( בין אם הוא שכיר או עצמאי ) הוא מיתוג גבוה של ארגונו .

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help