sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

א . גבולות , המבדילים בין פנים וחוץ של הארגון שונים גבולותיו של גן ומתנ – ס " מגבולותיו של גן בודד בשכונה , שזה עתה אוכלסה או מגן , הנמצא בחטיבה צעירה או בית-ספר . המשותף לסוגי הגנים השונים הוא , שבכולם קיים הגבול המפריד בין פנים לחוץ . הגבולות הפנימיים של הגן הם המבנה הפיזי , צוות-הגן והאירועים , המתרחשים בד ' אמותיו . הגבולות החיצוניים הם הנתונים , המשפיעים על אופיו ותפקודו של הגן : מיקומו הפיזי , מאפיינים סוציו-אקונומיים ותרבותיים של האוכלוסייה הגרה בסביבתו , קרבתו לתשתיות עירוניות , רמת התקצוב של הרשות המקומית שהוא משתייך לה , המגזר , האווירה הפוליטית , שהוא פועל בה , וכן הלאה . קיימים יחסי-גומלין בין הגבולות הפנימיים לחיצוניים : גננת מקצועית תשאף להרחיב את השפעתה מחוץ לגבולות הפנימיים של הגן . יעילים . את המתכשרים יש לצייד גם בכישורים לשיווק עצמם ולרתימת ההורים לתמוך בהם ולסייע להם בעבודתם . ספר זה ינסה לפתח את התפיסה , הרואה בגן – ארגון , שבראשו עומדת הגננת או הגנן ( מעתה ואילך בכל מקום שכתוב בו " הגננת " – הכוונה גם לגנן . ( כמו כל הארגונים בימינו – גם גן-הילדים עובר שינויים תכופים ומהירים , ועל צוות-הגן בהנהגת הגננת , מוטל לגלות גמישות , מקצועיות ויצירתיות – כדי לעמוד בהם בהצלחה . כל שינוי , ולו גם שינוי מיטיב – יוצר , מצד אחד , התנגדות , שכן האדם שואף לסביבה מוכרת , לשגרה ולקביעות , ומצד שני , שגרת-היתר , חוסר-היציבות , הגיוון והיעדר החידוש הם מקור למצוקה פסיכולוגית , המלווה בשחיקה ובקיבעון . אחד השינויים המהותיים , אשר הגננת וכל המערכת כולה חייבים לעבור , הוא שינוי בתפיסת-התפקיד שלה : בעבר היא נדרשה לעבודה חינוכית בתוך הגן , וכיום היא גם צריכה לנהל ארגון על כל המשמעויות , שיש לתפקיד זה . חשוב להבין , כי שינוי בהגדרת תפקיד הגננת כעומדת בראש ארגון – מחייב גם שינוי בהכשרת-הגננות : על המכללות להכשיר אותן לתפקיד ניהולי , הכולל נושאים – כמו אסרטיביות , מנהיגות , הובלת שינוי בארגון , ניהול-צוות מורחב , ניהול קונפליקטים , שיווק , מיומנויות-ניהול ועוד . לארגון – מאפיינים שונים ( סמואל , , ( 1991 החשובים להבנת התפיסה הארגונית של הגן :

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help