sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

גיוון היצירות ביקש לעורר אפקטים ריגושיים – מחד גיסא , ולאפשר התחברות של כל סוגי הלומדים לחומר הנלמד – מאידך גיסא . מעניין , שגם בישיבות התיכוניות , " האמונות על לימוד גמרא – לימוד המבוסס על ניתוח אנליטי של סוגיות תלמודיות – התלבטו באופן העברת הלהט הנבואי ועצמת הביטוי של נביאי ישראל ומשורריהם של כתבי הקודש לתלמידים , המאבדים הרבה מזוהרם , כשאין הלומד מודע לרובדי הלשון ולרב משמעויותיהם . בחלקן משלבים בפועל פרקי שירה עברית , בבחינת ' הפשטות המתחדשים בכל יום , ' וכדי לצאת נשכרים הן בהטענת הפרק המקראי במשמעויות נוספות – רלוונטיות לעולמו של התלמיד בן זמננו , הן בפיתוח מיומנויות בסיסיות , אך בעיקר בחידוד רגישותו של הלומד לממד הספרותי של הכתוב , המבטא , כמעט תמיד , אמת פרשנית שאינה גלויה לעין הלומד במבט ראשון " ( לוי , . ( 2011 כל פרקי הספר , המתארים את שילוב תחומי הדעת , נתמכים במחקר איכותי שנערך בקבוצות מחקר שונות במשך שנים אחדות . כלים אלה , הבודקים את הדברים במיקומם הטבעי ומעוניינים יותר בתהליך בעת התרחשותו מאשר בתוצאה או בתוצר , מודעים לצורך בהבנה סוביקטיבית של תופעות ( דנזין ולינקולן (; 1994 , ( Denzin & Lincoln ) צבר-בן יהושע , , 1990 ; 2001 שקדי , . ( 2004 יעדו של הספר הוא אפוא בעיקר מתודי ומחקרי , שכן הוא מדגים הוראה בין תחומית ובודק , היש בכוחה לחבב את המקרא על לומדיו ולהפכו לחלק בלתי נפרד מהווייתם . בכל אחד מהפרקים מתוארות הדיסציפלינה הראשית ( תנ " ך ) והתומכת ( תחומי דעת משיקים לתנ " ך ) לפרטיהן , ולצדן – בראשית הפרק , בסופו או לכל אורכו כלי המחקר האיכותי , ניתוחם ומסקנות העולות מהם . ככלל ניתן ללמוד מדרך ההוראה ומחקירתה , כי הלמידה הבין תחומית מאתגרת את לומד התנ " ך , מהנה אותו , מסייעת לו לחשוף את פניו העל זמניים של המקרא ומסבה לו נחת רוח . וכי אין זו מטרת על של כל לימוד ?! מה בספר ? מתוארות בו התמודדויות בין תחומיות ( או רב תחומיות ) עם סוגיות מקראיות בעלות מאפיינים שונים . מגילות קהלת ושיר השירים נבחרו כדוגמאות להתמודדות עם ספרי מקרא

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help