sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

התחומים . ההנחה היא , כי תחום למידה אחד מפרה את השני ויוצר שלם גדול יותר מסכום חלקיו ( סקריפ . ( 2004 , ( Scripp ) על אף עצמיותן של הדיסציפלינות הן משלימות זו את זו ויוצרות קשרים מעניינים – כמו ב ' חיים האמיתיים , ' ( שחר ושרן , . ( 1998 מן הניסיון נלמד , כי תלמיד הלומד בדרך בין תחומית חווה למידה המפעילה חושים שונים וסוגי עיבוד מגוונים . חוויה זו מעודדת זיהוי קשרים בין תחומי דעת , מפתחת סקרנות ומעורבות ותורמת להעמקה בלמידה ( שמיר , ; 1991 ניומן והגה – אצל לוין , . ( 1999 הלמידה נתפסת כרלוונטית לתלמיד ( לוין , שם ; כהן , ( 1996 ומקדמת התמודדות גמישה והוליסטית עם בעיות ומאחר שהיא נענית לצרכים מגוונים של תלמידים ( כהן , ; 1996 וקס , , ( 1999 היא יוצרת אוירה שוויונית , שמעודדת התנסות אצל לומדים בעלי סגנונות שונים . זאת – ועוד : כאשר הלומד חווה למידה מסוג זה , אפשר שימצא בתהליך של חיפוש גם משמעות אישית ( כספי , . ( 1995 בתוצאות הלימודיות בשדה ההוראה התברר , כי התחום הרגשי השתלב עם התחום הקוגניטיבי וכי מקומם של תהליכי הלמידה שווה למשקלו של התוכן הנלמד ( ברודר ; 1998 , ( Brudeur ( וקס , . ( 1999 הדגשת המשמעות של החומר הנלמד ושל זיקות חומריו זה לזה – מאפשרת הבנה מעמיקה וגמישה יותר של הנלמד . הדגשת הרלוונטיות מקלה ומסייעת להבנת המשמעות ( לוין , . ( 1999 בנוסף , ההוראה הבין תחומית מקדמת שיתוף פעולה בין מורים לתלמידים ( רוני . ( 2004 , ( Roney ) במהלך הלמידה המשותפת נוצרים תהליכים , " המעודדים מורים ותלמידים לחפש ולעצב דרך עבודה ויחסים הדדיים חופשיים ומשוחררים יותר " ( כספי , . ( 1996 כך נוצרת קהילה של מורים ותלמידים , המכבדים זה את דעותיו של זה , המוכנים ויכולים לקחת סיכונים והמעודדים את עצמם להתנסות בנושאים , בבעיות ובפרויקטים , העולים מתוך מצבים ואירועים , שבאמת מעניינים אותם ( כספי , . ( 1995 תחום הדעת הראשי שעמו ' משוחחות ' סוגיות המקרא בספר זה הוא בעיקר ספרות עם ישראל . פה ושם חברו אליו תחומים נוספים כאמנות פלסטית וכמוזיקה – כמודגם בפרק המוקדש לקורסים רב תחומיים " ) אל תשלח ידך אל הנער " ו " צדק צדק תרדוף . "( מפגשי ' קודש ' ו ' חול ' נועדו לסייע להעמקת הרלוונטיות של הכתבים העתיקים .

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help