sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

הלאומית שלנו . התנ " ך , לדעתה , הוא המיתוס הלאומי של עם ישראל , המהווה תשתית לזהותו של המשתייך אליו . שותפים לדעה זו גם שפירא ( 2006 ) וכן גם זקוביץ , ( 1995 ) שעל אף העובדה שאינו רואה בתנ " ך מקור חינוכי לערכי הדור , הוא מייחס לו חשיבות רבה כמשמר הזיכרון ההיסטורי בתודעה הלאומית שלנו וכתשתיתה של הספרות העברית לדורותיה . אם אכן חיוניותו אינה מוטלת בספק , כי אז חובתנו היא להגביר תורה ולהאדירה הן במוסדות אקדמיים – שבידי הסטודנטים הלומדים בהם תנ " ך אנו מפקידים את מורשת אהבת התנ " ך , עד כדי " יצירת אדם מלא מקרא , " שאוהב אותו , מתרשם ממנו ויכול להתמודד עמו בדרך עצמאית , כהגדרת גויטין , 1965 ) וכן ליבוביץ , – ( 1975 והן במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית הצעירה . ספר זה קרם עור וגידים בין כתלי מוסדות אקדמיים – כאלה שלימודי התנ " ך היוו חלק מ ' לימודי היסוד ' של תכניות הלימודים בהם , כנזכר בראש הפרק , ואחרים , שתנ " ך נלמד בהם כתחום דעת ראשי או משני . בין כותליהם נערכו מחקרי ומהם נארגו פרקיו . המתודה אשר הפכה את לימודי התנ " ך לאתגרים וחווייתיים הייתה המתודה הבין תחומית . אמנם אמית ( 2010 ) סבורה , שהעובדה שהמקרא הוא דיסציפלינה בין תחומית לכתחילה מצטרפת לרשימת המכשלות לאהבת המקצוע , שכן לומד מקרא , הרוצה להרחיב ולהעמיק את הידע הנדרש להבנתו , נתקל בצורך ללמוד את עולמו של המקרא , כדוגמת ממצאים ארכאולוגיים , ולכלים מתחומי ידע נוספים כפילולוגיה , סוציולוגיה , וכמובן לא יוכל שלא להתמצא בתורת הספרות המקראית . ממילא , אם עליו ללמד , הרי הוא נדרש להכריע מה מכל הידע העצום הזה יביא לכיתתו " מבלי שיסתבך בעצמו ומבלי שיבלבל את תלמידיו . " אולם הצעתי אינה מתייחסת לתחומי עזר שהמקרא נדרש להם ואינו יכול לוותר עליהם , אלא לתחומי דעת שאינם נכללים בתחומי עזר אלה . הוראה בין תחומית , המשלבת דיסציפלינות אחדות , המשלימות זו את זו , כגון מקצוע מתחום מדעי הרוח עם מקצוע מתחום האמנות , או מספר תחומים עיוניים או מדעיים , כמודגם אצל רוני ( 2004 , Rooney ) ואצל קורי , ( 2005 , Korey ) מיישמת תיאוריות למידה , המתמקדות בתלמידים , בצורכיהם וביכולתם , כגון התאוריה בדבר האינטליגנציות המרובות ( גרדנר , ; 1996 בראון , , ( 1999 או התאוריה הקונסטרוקטיביסטית , כהגדרת פונסוט . ( 1996 , Fosnot ) הוראה מסוג זה דורשת שליטה בכל תחום בפני עצמו וגם יוצרת מפגש בין

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help