sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

יש הסבורים – ולא רק בחינוך הממלכתי-דתי – שביקורת המקרא מהוה מוקש לחיבוב המקצוע , אף כי יש החולקים על כך ( אמית , . ( 2004 לם ( 2000 ) מצביע על מכשלה נוספת , הקשורה במורה השבוי בקסם המסורת – עובדה המקשה עליו לפתח חשיבה ולהשתמש בכלי חקר וניתוח מדעייםאובייקטיביים , כנדרש מכל מקצועות ההוראה בזמננו . בן נתן ( 1989 ) וירחי ( 2005 ) טוענים , שהאשמה איננה קשורה בהכרח במורה ' שבוי מסורת , ' אלא במקצוע שאינו נלמד כדיסציפלינה מדעית , אלא כמקצוע הנגוע בהנחות סובייקטיביות-אמוציונליות . אמית ( 2003 ) וקופרמן ( 1999 ) אינם מעלימים עין מהעובדה המצערת , שחלק מהמורים לתנ " ך אינם בקיאים במקצועם . קיימת גם בעיה של היעדר ספרי עזר ופירוש מוסכמים על הכל , במיוחד בחינוך הממלכתי , שהגדיר לעצמו , כי " ספר הלימוד היחיד בתנ " ך הוא ספר התנ " ך עצמו . כל הספרים האחרים שנכתבו או ייכתבו בנושאי תכנית הלימודים החדשה , הם ספרי עזר למורה ולתלמיד ואין הם מחייבים בהוראה . [ ... ] מצב זה של אי נקיטת עמדה לגבי חומרים שאינם המקרא עצמו מוביל לאפשרות של ויתור על כל הספרות הפרשנית וספרות העזר , ותוצאותיו – דרדור הידע " ( אמית , . ( 2010 שקדי ( 2001 ) מאשים את תכנית הלימודים המייגעת . הממוצע הנמוך המתמשך של הישגי בחינות הבגרות בחינוך המלכתי ובחינוך הממלכתי-דתי מהווה גם הוא גורם מעכב לחיבוב המקצוע ( אמית , . ( 2010 בצד כל הסיבות הללו יש לזכור כי תלמיד מצפה ממורה לתנ – ך " בוודאי בחינוך הממלכתי-דתי , אך גם בחינוך הממלכתי – שיהווה דוגמה אישית ( קופרמן , . ( 1999 לדאבון לב , המערכת מכילה , גם מי שאינם מהווים דוגמה אישית . אמית ( 2010 ) אינה נמנעת מלהזכיר גם את יחסה של החברה הישראלית לתנ " ך ולהוראתו . לדבריה , " כיום החברה הישראלית אינה רואה בתנ " ך את לב לבו של החינוך הישראלי או אמצעי להקניית ערכי יסוד של היהדות . " תהיינה הסיבות אשר תהיינה , עובדה היא שהתנ " ך אינו משאת נפשם של הלומדים . שמא נוותר עליו ?! מסתבר שרבים סבורים , כי יש לשמור על מעמדו של המקצוע במערכת החינוך ובעם כולו . לם סבור , שביכולתו להוות גורם משותף לכל הפלגים האידיאולוגיים . ( 2000 ) אמית ( 2003 ) מאמינה , שחשיבותו נגזרת מהיותו חלק בלתי נפרד מהתרבות

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help