sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

מעולם התלמיד . אמית ( 2010 ) מזכירה בהקשר לקשיי השפה את פרסומו של תנ " ך רם – ( 2008 ) תרגום כל פרקי הלימוד בתנ " ך הכלולים בתכנית הלימודים לעברית בת ימינו – שנועד לשמש כמתווך בין העברית החדשה לעברית המקראית , שהוא , לדעתה ולדעת רבים , " מקסם שווא , שחסרונותיו ונזקיו רבים " ( שם , ( ובוודאי שאינו פותר את הבעיה . אך עובדה היא שפורסם ואף נרכש . הסתגלות להיעדר רלוונטיות , מחד גיסא , ולשפה הקשה , מאידך גיסא , דורשת אורך רוח , רצון וסבלנות רבה , שאינם תואמים את עולמם של תלמידים תאבי מדיה , חסרי שקט , מורגלי סיפוקים מיידיים , המקדישים את מרצם ללימודי חול , כמדעים מדויקים , מדעי המחשב ואנגלית , מתוך הנחה שהם יועילו להם בבגרותם ( לוי , ; 1998 סלומון , ; 1999 דגן , ; 1999 איילון ויוגב , . ( 1995 גרובר ( 2005 ) סבור , שהימנעות מאקטואליזציה היא סיבה מכרעת להתרחקות מהמקצוע . רבים המורים – רבים מדי – שאינם חושפים בפני תלמידיהם את הממד האקטואלי שבלימוד " ואין זה משנה אם האקטואליה היא מיידית או לטווח הארוך . דבר אקטואלי מעורר עניין והתעניינות ויוצר מוטיבציה , " כדברי לוי , ( 1998 ) המוסיף שהתעלמות מממד זה פוגעת בתפיסת עולם תורנית , לפיה התורה היא ' תורת חיים ' אקטואלית לעולם ועד . גם מי שאינו מחשיב עצמו כשייך לעולם תורני , לא ימצא עניין בנושא מנותק זמן ומקום , אלא אם כן יכריחוהו . אזי ילמד כמי שכפאו שד . כנגד התובעים לחשיפה אקטואלית של הכתובים , ישנם המערערים על תרומתה של זו לאהבת התנ ) ך " שקדי , . ( 2001 דגן ( 1999 ) ולם ( 1999 ) מפנים אצבע מאשימה אל שיטות לימוד מיושנות ואל דידקטיקה אנכרוניסטית . אופן ההוראה הפרונטלי , המעמיד במרכז את המורה , אשר אינו מציב דרך קבע אתגר אינטלקטואלי לתלמיד , אינו תורם לחיבוב המקצוע . רק תלמיד מאותגר שכלית ורגשית יוכל , לדעתם , להפוך ללומד עצמאי . שפירא ( 2006 ) ואמית , ( 2003 ) המזהים את המקצוע עם משיחיות ולאומנות , רואים בכך את הסיבה לשנאתו . שפירא מציינת את מלחמת ששת הימים כקו השבר של המקצוע , כשציבור הדתי חייב כיבוש והתנחלות , כבמקרא , ואילו הציבור החילוני התנגד לכך , ומאחר שסבר שהתשתית לחיוב ההתנחלות מצויה בתנ " ך , לא הוסיף עוד לאמצו בחום אל לבו . סימון ( 2002 ) מייחס זאת לשבר האידיאולוגי בציונות . לאבירם ( 1999 ) ולשפירא ( 2006 ) הסברים רלטיוויסטיים פוסטמודרניים , המערערים על מבני יסוד המאפיינים את החברה המודרנית .

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help