sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא בחלק מהמוסדות האוניברסיטאיים בארץ קיימת מגמה לשלב בכל תכנית לימודים שנבחרה על ידי הלומדים קורסים אחדים מתחומי יהדות )' לימודי יסוד – ( ' ביניהם תנ " ך , היסטוריה ופילוסופיה . מספר הקורסים הינו תלוי החלטה מוסדית : יש המרבים ויש הממעיטים . מכל מקום , הסטודנט אינו רשאי לוותר עליהם . זוהי אפוא ' בררת מחדל , ' וככזו אין היא אהובה על סטודנטים , העושים כל מאמץ להתמודד עם משימותיה : נעדרים משיעורים , מתחננים לקריאה ביבליוגרפית מזערית , מעדיפים כתיבת עבודה דלת היקף על בחינה בכתב , המחייבת ידיעת פרטי כל מה שנלמד ומבררים מי מבין מורי ' לימודי היסוד ' עומד בתנאים אלה . תנ " ך הוא אחד המקצועות הבלתי אהובים לא רק במסגרת ' לימודי היסוד ' באקדמיה . עת שימשתי כראש תכנית לימודים לתואר שני בהוראת תנ " ך בראי הפרשנות היהודית לדורותיה , התוודעתי מקרוב ומחדש – באמצעות הסטודנטים ( מורים לתנ " ך בפועל ) ומתוך חיפושי אחר מחקרים בנושא זה ' ל – מצבו הקשה ' של מקצוע התנ " ך גם בבתי היסודיים והעל-יסודיים במסגרות החינוך הממלכתי . כך עולה גם מכותרו של הספר עלייתה ונפילתה של אמפריית המקרא בחינוך הישראלי , שנכתב על ידי יאירה אמית , ( 2010 ) מי שעמדה בראש הוועדה להכנת תכנית לימודים במקרא בחינוך הממלכתי , שראתה אור . ב-2003 תפקידו של הספר , כפי שהוגדר על ידה , הוא " לשמש אור אדום , תמרור עצור ואות אזהרה , שיתריע ויציג בפני הנוגעים בדבר את המדרון שבו אנחנו צועדים [ ... ] ויעורר אצלם את השאלה – האם נעשה כל הנדרש ? האם יש לבחון את הנושא מחדש ולחפש פיתרונות לתיקון המצב ? ואולי הכל אבוד ? [ ... ] ואולי , בעידן ' הפוסט , ' לימוד מקרא הוא ייתור ? [ ... ] שהרי אמפריית המקרא מילאה את תפקידה ההיסטורי ושירתה את הציונות , וכשם שהאמפריה הרומית לא קמה לתחייה , גם אנו לא צריכים להלין . ?!" המצב דומה בבתי הספר הדתיים ( פריאל , . ( 2011 הסיבות לכך רבות : בן נתן , ( 1989 ) אמית , ( 2010 , 2003 ) בר חמא , ( 1995 ) זקוביץ ( 1995 ) ושקדי ( 2001 ) תולים את אי אהבת המקצוע בהיותו בלתי רלוונטי לתלמיד . עולמו של התנ " ך , אורחות החיים של דמויותיו , סגנונו השונה ולשונו הבלתי מובנת רחוקים

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help