sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

( כגון מעבר לתואר B . A . במקום תואר . ( B . Ed . גם רפורמת אופק חדש הגדירה מחדש את עבודת המורה ואת תפקידו בבית הספר והובילה לחשיבה מחודשת על תפקיד המורה בבית הספר , ובעקבותיה – על תפקיד ההכשרה להוראה . לצד תפיסת השדרוג במכללות לחינוך , יש הטוענים שמעמדן של המכללות לחינוך כיום ירוד בהשוואה למוסדות אחרים להשכלה גבוהה . לדעתם , נדרשים שינויים מרחיקי לכת לא רק במבנה ובחסות האקדמית , אלא גם בתכניות הלימודים ובתפיסת תפקידו של מכשיר המורים כאיש אקדמיה בהשכלה הגבוהה , שאיננו רק מורה ומכשיר מורים אלא גם חוקר ( אריאב , ; 2008 יוגב , ; 2008 כפיר ואריאב , ; 2008 עזר , . ( 2012 אריאב ( 2008 ) אף תופסת את המצב בתחילת שנות האלפיים כמשברי . במצב משברי כזה , לטענתה , תפקיד המורה לעתיד מעורפל ולכן לא ברור כיצד להכשירו . גם סטטוס מקצוע ההוראה ירוד לטענתה , והציבור והמדינה מפנים אצבע מאשימה כלפי המורים כל אימת שההישגים של תלמידי ישראל נמצאים נמוכים . כך או כך , הדיון סביב טיבן , תפקידן , האידאולוגיה והחסות האקדמית של המכללות לחינוך הוביל בסופו של דבר לעדכון תכנית הלימודים ולהכשרה על פי המתווים החדשים ( מתווים מנחים , , ( 2007 המדגישים שיתופיות בהכשרה עם המערכת הבית ספרית לצורך יצירת רצף בין האקדמיה לבין השדה ושדרוג הידע האקדמי-לימודי של הסטודנט להוראה . בעקבות תהליכים אלה עולה מחדש אצל מכשירי המורים שאלת יחסי הגומלין בין הידע התאורטי לידע הפרקטי שלהם . ברוב הפרופסיות נרכשים שני סוגי הידע במסגרת בית ספר מקצועי אחד ( גורי-רוזנבליט , . ( 2004 בתחום הכשרת המורים התבססו בשנים האחרונות בעולם תפיסות פרופסיונליות המדגישות קשר בין תאוריה לפרקטיקה , התנסות קלינית החל משלב מוקדם בהכשרה , בניית קוריקולום ספירלי המציע הבניה הדרגתית ומתמשכת של ההבנות של רעיונות מפתח , למידה על הפרקטיקה מתוך הפרקטיקה עצמה ועוד . על רקע תפיסות אלה , התאוריה העכשווית גורסת שמומחיות מתפתחת בתוך הקשרים ספציפיים ושיש לטפח את הלמידה ההקשרית וללמד ליצור העברה למצבים אחרים . תפיסה זו מייחסת חשיבות ללמידה בקהילות מקצועיות , שבהן המורים חולקים ביניהם הבנות על אופי ההוראה ומפתחים יכולות חקר והתבוננות , שהם קריטיים בהשגת יעדים בהוראה לאורך זמן ולאורך הקריירה Darling-Hammond , 2010 ;) Darling-Hammond , Hammerness , Grossman , Rust , & Shulman , . ( 2005 בעקבות תאוריות כגון אלה , הנמצאות בבסיס הגישה של " ההתמקצעות "בהוראה , ( Smith-Cochran & Fries , 2000 ) ובעקבות המתווים החדשים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help