sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

תכונה המוטבעת במורים והדורשת איכויות פנימיות של אופי ושל אישיות . גישה זו הוחלה בשנים האחרונות בישראל בדמות התכניות המיוחדות ( אריאב , ( 2008 המכונות היום " חותם . " גישה אחרת הרווחת כיום במרבית המוסדות להכשרת מורים בעולם ובישראל היא גישת ההתמקצעות בהוראה , התופסת את ההוראה כפרופסיה שיש להכשיר אליה לאורך זמן , על בסיס אידאולוגיה ברורה של הכשרה , הוראה ותפיסת מערכת החינוך ( עזר ומבורך , Cochran-Smith ; 2009 . &( Fries , 2005 ואכן , המכללות לחינוך בישראל בשלושת העשורים האחרונים עוברות תהליך של שדרוג – ממעמד של סמינרים למעמד של מוסדות אקדמיים להשכלה גבוהה . תהליך זה החל בשנות השמונים של המאה , ה-20 עם קבלת אישור המועצה להשכלה גבוהה לאקדמיזציה של המכללות לחינוך , המשיך בתחילת שנות האלפיים עם קבלת אישור הפעלה של תכניות M . Ed ,. M . Teach לתואר שני ( יוגב , ; 2008 עזר ומבורך , , ( 2009 וממשיך כיום . חלק מן המכללות לחינוך שואפות לעבור לחסות הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה , בדומה למוסדות אחרים להשכלה גבוהה בישראל , ונשמעות דרישות לאיחוד בין מכללות לחינוך ( אריאב , ( 2008 או להקמת ארגון-גג אוניברסיטאי לכל המכללות לחינוך – אוניברסיטה רב-מכללתית להוראה בחסות המועצה להשכלה גבוהה ( יוגב , . ( 2008 אוריינטציה פרופסיונלית היא פועל יוצא של השדרוג המקצועי והאקדמי של המכללות לחינוך , המאפיין אותן בשלושת העשורים האלה ( גורי-רוזנבליט , , ( 2004 ושל שינויים שחלו במכללות לחינוך בעשור האחרון בעקבות הדרישות לרפורמות בחינוך כגון רפורמת דברת ( כוח המשימה הלאומי לקידום החינוך , , ( 2004 שלא יצאה לפועל במלואה , אולם הותירה את רישומה בהעלאת סף הקבלה למוסדות להכשרת מורים ובהגדרת דגם מנחה חדש להכשרה להוראה ( יוגב , ; 2012 כפיר ואריאב , . ( 2008 הדרישה להגדרת דגם מנחה חדש וזיהוי מצבים משבריים אחרים בהכשרת מורים ( כגון סטטוס נמוך של מקצוע ההוראה , איכות הפונים ללימודי הוראה , אי-בהירות בנוגע לתפקיד המורה בבית הספר ועוד , ( היו בגדר זרז להקמת ועדה מיוחדת במועצה להשכלה גבוהה , שלימים כונתה ועדת אריאב , להכנת מתווים חדשים להכשרת מורים . הוועדה הפיקה בסופו של דבר מתווים מנחים להכשרה להוראה ( מתווים מנחים , , ( 2007 שדרשו שינוי משמעותי בתכניות הלימודים , בהתבסס על אידאולוגיות חדשות בהכשרה להוראה , גם אם לא הרחיקו לכת בשינויים שציפו להם מתכנני רפורמת דברת

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help