sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

כייצוג מטפורי של סיפור כפול : סיפורו של מחקר שיתופי וסיפור התפיסה של הזהות המקצועית וההתפתחות המקצועית של מכשירי מורים במכללה אחת לחינוך . להלן פירוט מבנה פרקי הספר . פרק 1 הוא פרק המבוא , המשמש מעין דלת לספר , ובאופן מטפורי – להליך המחקר . מטרתו היא להניע את ה"עלילה" ולאפשר לה להתפתח בפרקי הספר . בפרק אנו סוקרות את הרקע התאורטי בתחום הנחקר , המתייחס להכשרת מורים ולשינויים בהכשרה וכן לזהות המקצועית ולהתפתחות המקצועית של מכשירי המורים . פרק 2 דן במתודה של המחקר השיתופי ומציג היבטים מתודולוגיים של המחקר . בפרק זה , שכתבה חנה עזר , מתוארת מהותו של המחקר השיתופי על האתגרים שהוא מציב לחוקרים , ומובאות דוגמאות להפעלת מחקר כזה בעולם ובארץ ולהצלחותיו . לאחר מכן מוצג הליך המחקר השיתופי שעבר צוות המחקר . לבסוף מוצג מודל של מחקר שיתופי , המשקף את הליך המחקר שחוו החוקרות במחקר השיתופי המתואר בספר זה . בפרק מוצגים אתגרי המחקר , שהם חלק מן הבעיות המתוארות במודל הלבוביאני , בעיות שעליהן מנסה צוות המחקר לענות תוך כדי ההליך המחקרי ובסופו . " עלילת הספר" מורכבת מן המחקרים השונים שהציגו , כל אחד בתורו , את תחומי המחקר והעניין של החוקרות שהשתתפו במחקר השיתופי . בסופו של דבר , ה"עלילה" מציגה את סיפורם של מכשירי מורים במכללה אחת לחינוך , המושתת בעיקרו על הנרטיבים של המרואיינים , שנענו לבקשה לספר את סיפורם המקצועי , בדגש על התפתחותם המקצועית כמכשירי מורים . פרק , 3 שכתבה רחל שגיא , מציג מחקר משולב , שהוא בעיקרו כמותי , עם חלק איכותני שמטרתו להצליב את הנתונים ולהרחיבם . הפרק מנתח את התוצאות של שאלון שמילאו חברי הסגל האקדמי , שהתמקד בתפיסתם את התפתחותם המקצועית ואת זהותם המקצועית . בפרק נדונות שלוש שאלות מרכזיות : מי אתה איש הכשרת המורים ומהם תחומי זהותך ? מה אתה עושה לקידום התפתחותך המקצועית ? מה אתה צריך מהסביבה כדי להתפתח מקצועית ? שאלות אלה נבחנות בזיקה לתאוריות של זהות מקצועית ולסגנונות הקיום – להיות , ( Being ) 1 בכל מקום שבו יש שימוש בלשון זכר , הכוונה היא גם ללשון נקבה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help