sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

ובמקביל נערכו ראיונות : כל חוקרת בקבוצה בחרה לראיין ארבעה-חמישה חברים בסגל המכללה . בסך הכול נאספו 19 ראיונות נרטיביים , שלושה מהם עם גברים . כל הנבדקים הם בעלי תואר אקדמי : פרופסור אחד , 13 בעלי תואר דוקטור וחמישה בעלי תואר שני . הנתונים הכמותיים והאיכותניים שימשו את כל החוקרות , וכל אחת , או צמד חוקרות , בחרו לנתח אותם מזווית הראייה שלהן , על פי תחום העניין ותחום ההתמחות שלהן . פרקי הספר מייצגים את המתודולוגיות המחקריות השונות שעל פיהן הן פעלו . באופן זה ניתן למצוא בספר ייצוג למחקר כמותי , שנתוניו נאספו באמצעות השאלון , למחקרים איכותניים , שבהם נעשה ניתוח תוכן להפקת תמות חוזרות שעלו בנרטיבים השונים , ולניתוחי שיח , שבחנו היבטים כגון מיצוב , וכן שימושים מטפוריים שהובילו את החוקרות לכמה כיווני התבוננות . כל השיטות חתרו להבנת ההתפתחות המקצועית והזהות המקצועית של מכשירי המורים . במובן זה , המחקר השיתופי המוצג בספר זה הוא רב-קולי , וליתר דיוק : רב-שיטות במהותו . התפיסה של ריבוי השיטות היא בלב הגישה של המחקר השיתופי , והיא מוצגת בספר כאמצעי להבנת הזהות המורכבת של מכשירי המורים , הנמצאים תדירות בתקופות של שינויים ומעברים . בסופו של דבר , הספר הוא מעין תצרף של עבודת המחקר הכוללת , המתייחס לשאלת-העל שהציב צוות המחקר : מי את / ה , מכשיר / ת המורים ? תשומת לב מיוחדת ניתנה בכל אחד מן המחקרים המתוארים בספר לסוגיית האתיקה במחקר , שכן הנחקרים והחוקרות כולם חברי סגל הפועלים באותה סביבת עבודה , ונרטיבים , מעצם מהותם , מזמנים פרשנויות שונות . לפיכך , במחקרים האיכותניים בייחוד הקפדנו להחזיר את " כתב הסיפור" ואת הפרשנויות לסיפור למרואיינים השונים , לשאת ולתת עמם באופן דיאלוגי בנוגע לפרשנויות ולקבל בסופו של דבר הסכמה מרצון שלהם לנתונים המוצגים ולפרשנויות , כפי שמפורט בהרחבה בפרק , 2 המתאר את מתודולוגיית המחקר השיתופי . נציג עתה בקצרה את הסיפור שלנו כחוקרות שחברו יחד לבצע מחקר וננסה לאפיין סיפור זה לאור רכיבי המודל הלבוביאני המציג את מבנה הסיפור : ( Labov , 1972 ) הקדמה , עלילה ובה אירועים , דמויות ובעיה / בעיות וקודה , המופיעה בסוף הסיפור וכוללת את התרת הבעיה / הבעיות המוצגות בעלילה . בחרנו במודל זה של מבנה הסיפור כמטפורה למחקרנו , שכן , לפי תפיסתנו , המחקר מציג סיפור כפול : סיפורו של הליך מחקר שיתופי , המוצג בהרחבה בפרק המתודולוגי , וסיפורו של התחום הנחקר : תפיסת הזהות של מכשירי המורים , כפי שעולה מסיפוריהם של 19 מכשירי מורים . לפיכך , אנו רואות את מבנה הספר

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help