sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

פתח דבר חנה עזר הספר שלפנינו מציג תוצרים של מחקר שיתופי של צוות מחקר במכללת לוינסקי לחינוך . הספר מתמקד בזהותם של מכשירי המורים במכללה ובהיבטים שונים של התפתחותם המקצועית , כפי שנבנו , בעיניהם , במשך שנות עבודתם . המחקר המתואר הוא תוצר של שיתוף פעולה בין שש חוקרות שחברו יחדיו כדי לחקור את תפיסת הזהות המקצועית של מכשירי המורים , שהם אנשי הסגל האקדמי במכללה . שלוש חוקרות הן מצוות רשות המחקר המכללתית : סטטיסטיקאית במחקר כמותי , חוקרת שיח וחוקרת איכותנית , שגם כיהנה כראש רשות המחקר בתקופה שבה נערך המחקר . שלוש חוקרות הן מסגל המכללה : חוקרת בתחום הגיל הרך והניתוח המטפורי ושתי חוקרות איכותניות בתחום ההתפתחות הפרופסיונלית בהכשרת מורים , האחת ראש בית הספר ללימודי המשך , והשנייה רקטורית המכללה . הנתונים שנאספו במחקר נובעים מתוך שאלת המחקר שהציב צוות המחקר : מי את / ה , מכשיר / ת המורים , מהי הזהות המקצועית שלך וכיצד ההתפתחות המקצועית משתלבת בזהות זו . שאלה זו נובעת מהנחה מרכזית הקיימת היום בתפיסה של הכשרת מורים אפקטיבית , שעל פיה אחד המרכיבים הבולטים בהכשרת מורים הוא מרכיב חברי הסגל האקדמי המכשירים את פרחי ההוראה ואת המורים במערכת החינוך . חברי סגל בעלי איכות גבוהה תורמים להכשרת מורים בעלי איכות גבוהה , והללו מצדם תורמים בסופו של דבר להישגים ולחינוך של תלמידיהם בבתי הספר . על רקע תפיסה זו נראה חשוב , כיום יותר מתמיד , להפנות את הזרקור אל חברי הסגל האקדמי ולברר מיהם ומהי זהותם המקצועית . במחקר נאספו נרטיבים של מכשירי מורים , גברים ונשים , הנמצאים בתקופות שונות במהלך הקריירה שלהם : חדשים בתחום הכשרת המורים , ותיקים , כאלה שעל סף פרישה לגמלאות . המרואיינים התבקשו לספר את סיפור התפתחותם המקצועית , בדגש על התפתחותם המקצועית כמכשירי מורים . נוסף על כך נאספו נתונים כמותיים באמצעות שאלון שבדק גם הוא תפיסות של זהות והתפתחות מקצועית , כמתואר בפרק . 3 השאלון הועבר לכלל המרצים במכללה ,

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help