sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פתח דבר אני יושבת ליד המחשב ומסיטה את מבטי מן הצג החוצה . דרך הדלת הפתוחה אני רואה את שורת עצי התמר שלפני ביתנו , ועליהם אשכולות תמרים צהובים . ציפור עפה ונעמדת על אחד הענפים . אלו הימים הראשונים של ספטמבר . מחשבותיי מוליכות אותי שנים רבות לאחור , לתחילת ספטמבר של שנת , 1983 אל היום הראשון שלי כמורה . הייתי אז בת עשרים וחמש . זה עתה סיימתי את לימודי התואר הראשון בחינוך מיוחד ובספרות . בשעה רבע לשמונה צלצל פעמון בית הספר , ואני נכנסתי נרגשת וחגיגית לכיתה שהייתי אמורה לחנך , כיתה ט שמנתה ארבעה-עשר תלמידים הלוקים בקשיי למידה . הספקתי רק לומר " בוקר טוב , שמי אפרת , " לפני ש"עף" לעברי השולחן שבשורת התלמידים הראשונה . נרתעתי בבהלה . ליד השולחן , שהיה גדול וכבד ושנדרש כוח רב כדי להפוך אותו , עמד ניר , התלמיד שדחף אותו , צועק ודמעות בעיניו : " אני לא אלמד בכיתה של מפגרים " ! הוא יצא במרוצה מהכיתה . רעדתי כולי . לא הייתי בטוחה שאני יכולה להמשיך . במוחי התרוצצו שאלות רבות : מה אני עושה עכשיו ? איך לא לאבד אותם , את תלמידי הכיתה ? איך אני מחזירה את ניר אליי ? איך אני עוצרת את הדמעות ומדברת אתם בלי להסגיר את הסערה המתחוללת בתוכי ? זו הייתה הפעם הראשונה שחשתי על בשרי את הקושי להיות מורה . זו גם הייתה הפעם הראשונה ששאלתי את עצמי מהי המסוגלות המקצועית שלי כמורה . אז לא ידעתי שתעבורנה עוד חמש-עשרה שנים עד שאתוודע לתאוריית המסוגלות ואכיר את המונח המגדיר , בשפה המדעית-פסיכולוגית , את מה שחשתי . במשך אותן השנים התמודדתי פעמים רבות עם השאלה הזו , בעיקר כשניצבתי מול משימות חדשות . במשך אותן השנים , ובאלו שבאו אחר כך , הייתי מורה ומחנכת של תלמידים רבים באותו בית ספר תיכון ו- ) כן , ניר חזר לכיתה , ולימים זו הייתה אחת הכיתות האהובות עליי ביותר , ( סיימתי את לימודי התואר השני בייעוץ חינוכי בירושלים , הייתי יועצת חינוכית בבית ספר יסודי , עברתי למכללה להכשרת עובדי הוראה והייתי בה מדריכה פדגוגית , מרצה , חוקרת וראש חוג , ואף סיימתי את לימודי הדוקטורט . אולם כשאני מתבוננת לאחור בשנים האלה , מלאות העשייה והלימוד , דבר אחד בולט בהן במיוחד – עיסוקי בשאלת המסוגלות , עוד בטרם ידעתי לכנות אותה בשם . כך למשל שאלתי תמיד את

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help