sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הקדמה בכנס השנתי של היועצים החינוכיים בל"ג בעומר תש , 1980 "ם לפני למעלה משלושה עשורים , נשא דברים פרופ' יעקב פרנקל ז"ל , שליווה את המקצוע מראשיתו במתן הכשרה והדרכה ליועצות וליועצים . שם ההרצאה היה " קווים לדמותו של היועץ , " ועניינה כעניינו של ספר זה : זהותו המקצועית של היועץ . בין שאר דבריו אמר : " הפסיכולוג עומד איתן מאחורי מערכת המבחנים שלו ; המורה מאחורי הקתדרה שלו ; ואילו הוא , היועץ החינוכי , הוא מורה – אך לא בדיוק ; הוא פסיכולוג חינוכי – אך לא לגמרי ; הוא מטפל – אך לא כל כך ; והוא שותה תה בחדר המורים – עם כולם , כמו כולם , ועם זאת : בנפרד מכולם . הדרישה הבלעדית ממקצוע כמקצוע , הייחוד , חסרה למקצוע הייעוץ . גבולות מקצוע הייעוץ פרוצים ואינם מגנים דיים על זה הנמצא בהם פנימה . " שאלת הזהות העצמית מלווה כצל את מקצוע הייעוץ החינוכי בישראל מיום היוולדו . ספר זה מבקש לאתגר את המנהיגות המקצועית באקדמיה ובמשרד החינוך , את הסטודנטיות והסטודנטים שנמצאים בתהליך ההכשרה המקצועית ואת היועצות והיועצים במערכת החינוך – ולהניע אותם לבחון בקפידה את זהות המקצוע בכלל , ואת זהותם האישית המקצועית בפרט . היכן מצוי הייעוץ החינוכי בישראל בעת כתיבת ספר זה , בשלהי חורף , 2013 במסעו המייגע ממעמד של " עיסוק" למעמד של " פרופסיה ? " לפני למעלה משני עשורים נבחנה שאלה זאת על פי חמשת הקריטריונים המאפיינים מקצועות : ( א ) קיומו של בסיס תאורטי שיטתי ; ( ב ) סמכות מקצועית ; ( ג ) עצמאות פרופסיונלית ; ( ד ) קוד של אתיקה מקצועית ; ( ה ) תרבות מקצועית . ( Torstendahl , 1990 ) המסקנה של בחינה זאת הייתה כי " הייעוץ החינוכי בישראל נמצא בתהליך רציף של התרחבות , ובתהליך איטי – אם בכלל – של התמקצעות" ( ארהרד ודשבסקי , . ( 27 : 1999 לנוכח המסקנה כי הייעוץ מצוי ברמה המוגדרת כסמי-פרופסיה , הוצגה אז , לפני יותר מחצי יובל שנים , השאלה 1 על מנת לתת ייצוג לשני המינים אני משתמשת בספר זה לסירוגין בזכר / נקבה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help