sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

של תלמידים נכשלים ועם יחסם של ההורים . הסיפורים מנותחים תוך התייחסות למסגרת תאורטית-נרטיבית . השער השני של הספר מתייחס למרכיב הידע של המורים וכולל שני מאמרים . המאמר הראשון , של רותי ברקאי ודורית פטקין , מציג מחקר שבודק רמות חשיבה בגיאומטריה לפי ואן הילה אצל מורי מתמטיקה ופרחי הוראה במתמטיקה לבית הספר היסודי . במחקר נמצא כי רבים מהמשתתפים שולטים בנושא משולשים ומרובעים ברמת החשיבה הגבוהה . לעומת זאת , אחוז השולטים בנושא המעגל ברמה השלישית נמוך יותר . כל המשתתפים הפגינו חוסר שליטה בשתי הרמות הגבוהות בנושא גופים . המאמר השני , של ראיסה גוברמן , מציג אדפטציה של רמות חשיבה בגיאומטריה , לפי ואן הילה , לרמות חשיבה באריתמטיקה . המחקר בדק כיצד משפיע קורס אריתמטיקה על רמות החשיבה של פרחי הוראה במתמטיקה לבית הספר היסודי . ממצאי המחקר מראים שקיימים הבדלים בין פרחי ההוראה ברמות החשיבה האריתמטית . הבדלים אלה מתבטאים בשפה מתמטית שונה , בדרכים שונות להצדקת טענות ובכלים שונים לצורך שיפוט . השער השלישי של הספר עוסק במרכיב ההוראה של המורים . המאמר הראשון , של חנה לב-זמיר , בודק את מאפייני היצירתיות בהוראה כפי שזו נתפסת בעיני מורים למתמטיקה בבית הספר היסודי . נעשה שימוש במודל שמבחין בין תפיסות מורים באשר ליצירתיות מוכוונת מורה לבין תפיסות מורים לגבי יצירתיות מוכוונת תלמיד . המודל שפותח מאפשר להבחין בין יצירתיות מתמטית ליצירתיות פדגוגית כפי שהן נתפסות על ידי המורים , ועל בסיס תפיסה זו להדגיש ולהאיר את מאפייני היצירתיות בהוראת מתמטיקה . המאמר השני , של אילנה לבנברג , מציג מחקר על מאפייני פעילות הגומלין בשיעורי מתמטיקה בחינוך היסודי כפי שהם באים לידי ביטוי בשיח הכיתתי . ממצאי המחקר מבליטים תבנית מסורתית שחוזרת בכל השיעורים שבהם המורה שולט כמעט בלעדית בדפוסי השיח הכיתתי . המאמר השלישי , של עטרה שריקי ודורית פטקין , מציג מחקר על הצרכים המקצועיים של מורים למתמטיקה בבית הספר היסודי מנקודת מבטם של המורים . מהממצאים עולה שמרבית המורים מצביעים על קשיים להתמודד עם כיתה הטרוגנית ועל צורך לקבל הכוונה מעמיקה לעבודה עם תלמידים מתקשים . כמו כן עלה הצורך להכיר חומרי למידה מגוונים ולהתאימם לסוגים שונים של תלמידים . המאמר האחרון בשער זה , של דורית פטקין ועדינה משעל , מציג מחקר שבדק את המאפיינים האישיים והמקצועיים של מורים שמשתלמים במתמטיקה לבית הספר היסודי . המורים שהשתתפו

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help