sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מנהל בית ספר בעברו ובעל רקע חינוכי מרשים , היטיב לבטא את הדאגה למצב החינוך בישראל בכלל ולהוראת המתמטיקה בפרט בדברים שנשא בכנס תל אביב לחינוך בחודש מאי : 2012 " במקום להבין שנדרש שינוי תפיסתי , המערכת מעדיפה להמשיך לחפש את המטבע מתחת לפנס . במקום לפתח ידע ואת יכולות החשיבה של התלמידים , מקדשים את העמידה במבחנים , ומסתבר שככה לא משפרים הישגים" ( חולדאי , . ( 2012 נראה כי שינוי בעמדות מורים ובתפיסותיהם יתאפשר רק אם יהיה תהליך מתמשך ורציף שבו ישתתפו מורי המתמטיקה בתהליכים דינמיים המערבים את ארבעת המרכיבים המרכזיים בדמותו של המורה . מרכיבים אלה הם כאמור ההכשרה , הידע המקצועי , הידע הפדגוגי והאישיות - מרכיב שאותו אולי לא ניתן ללמד אך אפשר להעלותו למודעות ולחזקו . מבנה הספר מטרתו של ספר זה היא להציג מאמרים מפרי עטם של מיטב חוקרי החינוך המתמטי בארץ , הדנים בארבעת המרכיבים המרכזיים של דמות המורה . לפני כל אלה יובא מאמר פתיחה מאת שלמה וינר , שדן בציפיות הריאליות ממורי המתמטיקה בבית הספר היסודי . המאמר ממליץ להימנע בהכשרת המורים מנושאים מתמטיים מסובכים ולא הכרחיים שנמצאים לפי הגדרתו של ויגוצקי מעבר לטווח ההתפתחות הקרובה שלהם . המחבר מציע כי מעבר לתחום הדעת המתמטי יש להקדיש תשומת לב להיבטים אחרים של הוראת המתמטיקה בבית הספר היסודי . בספר ארבעה שערים . השער הראשון עוסק במרכיב ההכשרה ומכיל שלושה מאמרים . המאמר הראשון , של דבורה גסר וציפי זלקוביץ , מתמקד בסיבות של סטודנטיות במכללה להכשרת מורים לבחור בהתמחות במתמטיקה לבית הספר היסודי . במחקר רואיינו חמש סטודנטיות - ארבע יהודיות ואחת ערבייה - ובין הסיבות לבחירה שניתנו היו : אהבת מתמטיקה , הגשמה עצמית , ציפיות הורים וגמול חומרי . המאמר השני , של אביקם גזית , מציג מחקר שבדק עמדות של סטודנטיות להוראת מתמטיקה בבית הספר היסודי כלפי שילוב הומור בשיעורים . להומור תפקיד חשוב בצמצום חרדה ובשיפור יכולות קוגניטיביות . מרבית המשתתפות הסכימו שיש מקום לשילוב הומור ואף הביעו נכונות לעשות זאת בשיעוריהן . המאמר השלישי , של אורנה שץ-אופנהיימר , מציג את עולמן של שתי מורות מתחילות להוראת מתמטיקה בבית ספר יסודי , כפי שהוא משתקף בשני סיפורים . שני הסיפורים מתארים את ההתמודדות של המורות עם תגובתם

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help