sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

, ( 2004 ) השינוי המהותי בהכשרת מורים אינו ברכישת הידע , אלא בהפיכתם של המורים לשותפים פעילים בעיבוד הידע ובהתאמתו ללומד . כתוצאה משינויים אלה נוצרו שלוש דילמות מרכזיות בחינוך המקצועי של המורים למתמטיקה : ( 1 ) פער בין הידע התוכני של מבנה הדעת המתמטי לבין הידע הפדגוגי הנדרש להעברת גופי הידע לאוכלוסיית תלמידים הטרוגנית בדרך כלל ; ( 2 ) פער בין מטרות הוראת המתמטיקה , שלפיהן התלמידים אמורים לראות במתמטיקה מבנה דעת מאתגר ומעניין , לבין תחושות המורים ואמונותיהם , שאינן מתעלות לרמה כזו של ייעוד ושליחות ; ( 3 ) פער בין אופייה האמתי של המתמטיקה לבין התפיסות הרווחות על אודותיה כמקצוע מרכזי אבל מנוכר שרק יחידי סגולה מסוגלים להתמודד עם דרישותיו ( שם . ( בין המטרות של הוראת מתמטיקה בתכניות הלימודים השונות לבית הספר היסודי ( משרד החינוך , ( 2007 , 1988 , 1972 מופיעות בניסוח זה או אחר המטרות שעוסקות ברצון להפחית את חרדת המקצוע או לחבב את המקצוע על הלומדים . המורה , הניצב בחזית הכיתה תרתי משמע , ממלא תפקיד חשוב ומרכזי במניעת חרדה וביצירת הנאה מהמקצוע . אולם מרבית המורים עברו תהליכי הכשרה שלמרבה הפליאה והאבסורד יצרו מעגל קסמים של מסרים המחזקים אמונות שליליות נפוצות בנוגע למתמטיקה . לפי אמונות אלו , מקצוע המתמטיקה אינו אהוד . דרך הוראתו , המלווה בשינון , בתרגול ובחזרות בלתי פוסקות , מעוררת בקרב הלומדים חוסר עניין , חוסר מוטיבציה וחוסר אהדה ( גזית , . ( 2004 דמותו של המורה למתמטיקה בבית הספר היסודי מעוצבת בתהליך ההכשרה תוך שימת דגש על מרכיבי הידע , האישיות ודרכי ההוראה . למרבה הצער , לא תמיד מושג איזון בין מרכיבים אלה , וכתוצאה מכך הן המורים והן התלמידים יוצאים נפסדים . זאת ועוד , אחד המאפיינים של פרופסיה המכבדת את עצמה הוא קביעת אופיו של השירות ללקוחות ( גורי-רוזנבליט , . ( 2004 למרות " אופק חדש" ו"עוז לתמורה , " ההוראה לא הצליחה עדיין לקדם את עצמה ממעמד של סמי-פרופסיה למעמד של פרופסיה . מגוון הלקוחות - תלמידיהם של המורים הוא היבט בעייתי , במיוחד בהוראת המתמטיקה , בשל הצורך לשרת אוכלוסייה רבגונית שכוללת בין השאר מתקשים , תלמידים עם צרכים מיוחדים , תלמידים עם ליקויי למידה , מצטיינים ומחוננים . תכניות ארציות לחיזוק כישוריו של מורה המתמטיקה בבית הספר היסודי , כמו " מחר " 98 או " התמקצעות , " לא השיגו את מטרתן משום שהיו נקודתיות ולא נקטו גישה מערכתית לאורך זמן ובכל מקום . רון חולדאי , ראש עיריית תל אביב ,

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help