sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

התערמתי { הפכתי לערומה } ( התפשטתי ) עמית , בן . 3 יובל , בת 3 ; 3 אני מפנימה חרוזים { שמה בפנים } ( מכניסה ) דנה , בת . 2 ; 8 רונה , בת 2 ; 8 אני נזרחת מהאור { האור זורח אל עיניי } ( מסונוורת ) רונה , בת 4 ; 6 אני מהליכה אותך { גורמת שאת הולכת } ( מוליכה ) מעין , בת 4 מה מחבר בין התחדישים במקבץ ? כל חידושי המילים שבמקבץ נוצרו במקום מילה הקיימת במילון . - אז למה להמציא אם כבר יש ? הסיבה היא שהמילה הקיימת במילון חורגת מהשורש של ‘ משפחת השורש . ' אם ניקח , לדוגמה , את השורש ג . ז . ר , שאתו פתחנו , נוכל לראות שב'משפחת השורש' שלו מצויות המילים “ גזרתי , לגזור , גזור " ועוד ; אבל הכלי “ מספריים" חורג משורש זה , אף על פי שגם פעולתו היא גזירה . השורש של המילה מספריים הוא ס . ר . פ . באופן דומה , “ התערמתי" ו " ערומה" חולקים שורש משותף , ( ם . ר . ע ) ואילו “ להתפשט" נוצר משורש זר למשפחה . ( ט . ש . פ ) מילה על מצב ההתפתחות ראשית , כל המילים מעידות על כך שהילדים כבר יודעים להשתמש בשורש ששלפו ממילה אחת כדי ליצור מילה אחרת , חדשה . שנית , כל המילים מעידות שהילדים שואפים לשמור על שורש אחיד בשביל כל המילים שיש להן משמעות יסודית דומה , כאילו היו משפחה אחת . נוכל לראות כי הילדים יודעים לקבץ יחדיו במשפחת

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help