sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

על הספר המגדל נפרק ילדים ( לא ) מתבלבלים כאשר ילד לומד לדבר הוא עובר תהליך ממושך ומרתק , שבו הוא יוצר מילים משל עצמו או משבש מילים קיימות . האם גם ילדתך או ילדך הפתיעו אותך עם “ ביצות , " “ כפכפיים , " “ תשרוולי לי" או “ המגדל נפרק ? " ילדים ( לא ) מתבלבלים . כל אלה אינן סתם טעויות , אלא של ַ בי התפתחות טבעיים שאותם עובר כל ילד השואף לבטא את עצמו באמצעות השפה המדוברת בסביבתו . כמו כל טירון בלימוד שפה גם הילד לומד תוך כדי התנסות בשפה . בפעילות של ניסוי וטעייה הוא לומד להכיר בהדרגה את התבניות של המילים , של צירופי המילים , של המשפטים וכן הלאה . המבוגרים הם מתווכי השפה , ודרך ההבעה שלהם מייצגת עבור הילדים את המילון ואת המבנים של השפה הנורמטיבית . השימוש של הילדים בשפה אינו מבוסס רק על חיקוי הדיבור של סביבתם , אלא ( ובעיקר ) על יצירה עצמית ועצמאית של ביטויים שפתיים . כשילדים יוצרים מילים וביטויים השונים מאלו של המבוגרים - אנחנו יכולים להגיע למסקנות מעניינות על הדרך שבה הם לומדים את השפה ועל אופן חשיבתם . כאשר הפלט של הילד ( תוצרי הדיבור שהילד מפיק ) הוא מקורי , ואינו הולך עקב בצד אגודל בעקבות הקלט ( תוצרי הדיבור שהילד קולט מהמבוגרים שבקרבתו ) - מתאפשר לנו לעקוב אחר פעילות החשיבה השפתית של הילד שהמציא את החידוש הלשוני . איסוף נרחב של חידושי לשון מאפשר להצביע על העקרונות המנחים את הילדים בהבנה של חוקי השפה וביצירה של ביטויים לשוניים על יסוד אותם חוקים .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help