sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

הברית , דרום אמריקה , אסיה והמזרח התיכון . ( Levitt-Anderson , 2012 ) המאמר הראשון בספר הנוכחי , בנוסחו הראשון Shlasky , Alpert , & Zabar- ) , ( Ben Yehoshua , 2012 היה חלק מן המיזם הזה , וכתיבתו הייתה זרז לפנייתנו אל חוקרים , תלמידי מחקר ואנשי חינוך בהצעה לכתוב מאמרים על חינוך המבוססים על הגישה ועל הכלים של המחקר האתנוגרפי . במאמר מסכם על אתנוגרפיה של החינוך בעולם מתארת ון זנטן van Zanten , ) ( 2012 הבדלים בהגדרת מהות האתנוגרפיה הקשורים בנושאים הראויים לחקירה ובתפיסות התאורטיות והפוליטיות שבבסיס הפרשנות של נתוני עבודות השדה . עם זאת היא מצביעה על מערכת מושגים משותפת למחקרים , ובמרכזה המושג " תרבות , " ועל צורה משותפת של תפיסת מציאות המדגישה משמעויות והקשרים מקומיים בנושאים מרכזיים : אינטגרציה תרבותית וניתוח של קבוצות מודרות וקבוצות מיעוט ; הישענות על ערכים כמו יחסיות תרבותית ושוויון חברתי ; והביטוס מקצועי כגון מידה של צניעות בנוגע להכללות . כך , מאמרי הספר הנוכחי הם אמנם מקומיים ( ראו גם אצל : Hertzog , Abuhav , Goldberg , , &( Marx , 2010 אך נושאיהם , כפי שעולה גם מהניתוחים ומהדיונים של מחבריהם , מעסיקים חוקרים ואנשי חינוך על פני הגלובוס . כאמור , ההשתלבות בפרויקט הגלובלי זירזה את היוזמה לעריכת הספר , אך התחלנו לחשוב עליו ברמה המעשית בשנים האחרונות לאחר צאתו של ספרנו דרכים בכתיבת מחקר איכותני : מפירוק המציאות להבנייתה כטקסט ( שלסקי ואלפרט , . ( 2007 בפעילותנו האקדמית והמחקרית חברנו להתפתחות הנרחבת של המחקר האיכותני בארץ ואף היינו חלק ממנה . מעבר לאנתרופולוגיה המחקר האיכותני פתח אפשרויות למחקרים בסוגות מגוונות , ובעיקר במתודולוגיה הנרטיבית ( תובל-משיח וספקטור-מרזל , , ( 2010 שכלי המחקר העיקריים שלה הם ראיונות עומק וטקסטים כתובים . המחקר האתנוגרפי , בהבדל מה מן המתודולוגיות האיכותניות האחרות , תובע מן החוקרים שהייה ממושכת בשדה , תצפיות חוזרות ונשנות וראיונות פתוחים תוך כדי יצירת קשרי גומלין עם המשתתפים . הוא כרוך בהתבוננות ישירה בתופעות יחד עם הבנת נקודות המבט האמיות ( emic ) של המשתתפים באתרי ההתרחשות שבהם מתקיימת התרבות . במחקר האתנוגרפי החוקר שוקע בהתנסויות באופן בלתי אמצעי ועוסק ברישום , בהרהורים , בפענוח קודים וסמלים , דרכי שיח והתנהגויות , ובהבניית התיאור העשיר והגדוש ( גירץ , . [( 1973 ] 1990 זאת תוך כדי בחינה של הידוע לו מן התאוריה ומן המחקר לצורך הפקת המשמעויות ויצירת קישורים וחיבורים שיאפשרו תמונה אמינה של השדה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help