sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

המחקר הנלמדים באופן גלוי , ובין הערכים המועברים , לרוב באופן סמוי , בשיטת ההוראה הנבחרת ללמידתם . המאמר מדגים את ערכה של הגישה האוטואתנוגרפית כמחקר מעשי שעניינו הובלת שינויים בפעולתם של בני אדם אלה כלפי אלה ( Ellis , Adams , & Bochner , 2011 ) המתממש ביישום הוראת האוטואתנוגרפיה במסגרת פעולה חברתית . עוד סוגיית הוראה הנובעת מהסוגיה העיקרית מתייחסת למאפיינים ההכרחיים של האינטראקציה בין המנחה לסטודנטים המביאים לידי יצירת הידע הנדרש לקיומה של פעולה חברתית מיטבית . אלה כוללים הוראה הדרגתית ומרווחת המאפשרת דיאלוג עמוק ואינטימי עם הסטודנטים במגוון עניינים , דיאלוג שנמצא חיוני בקורסים אקדמיים המלווים פעולה חברתית של הסטודנטים . ( Hughes , 2008 ) הדס גולדבלט וטובה בנד-וינטרשטיין , במאמרן ״בין הבנה לתובנה : הוראת רפלקטיביות במחקר איכותני״ , מתמקדות בהוראת רפלקטיביות מתוך שימוש במגוון אסטרטגיות כמו למשל יצירת גירויים המזמנים התייחסות , שיתוף קבוצת השווים וניהול יומנים . המאמר פותח בחלק תאורטי הכולל את הגדרת המושג רפלקטיביות ודיון בחשיבותו ובמקומו במחקר איכותני , ובהמשכו מתוארים קווים מנחים להוראת הרפלקטיביות והאימון בהפעלתה ובחווייתה בשילוב דוגמאות מהוראת הנושא . המאמר מבוסס על התפיסה שרפלקטיביות היא תכונת מפתח עיקרית , שהיא חלק בלתי נפרד מהוראת המחקר האיכותני . הסטודנטים , וכן החוקרים , הם בבחינת משתתפים פעילים ומעורבים בתהליך המחקר לכל אורכו ועוסקים דרך קבע בהתבוננות רפלקטיבית על התופעה הנלמדת או הנחקרת Finlay ) . &( Gough , 2003 ; Schon , 1987 לכן , כשם שמומלץ להשתמש בהתבוננות רפלקטיבית בצמתים מרכזיים של תכנון המחקר וביצועו , חשוב לבצע פעילות דומה בתהליך הוראת המחקר האיכותני . בהתאם המחברות מציעות דרכים להתבוננות רפלקטיבית של הסטודנט החוקר בכמה צמתים מרכזיים מתוך התייחסות לארבעה ממדים שהסטודנטים / חוקרים מביאים עמם למחקר : ( א ) הרקע האישי והמקצועי ; ( ב ) הנחות ודעות קדומות ; ( ג ) היחס לנושא המחקר ולתכניו ; ) ו- ד ) השפעת התנהגותם של הסטודנטים-חוקרים על תהליך המחקר . ( King & Horrocks , 2010 ) שני המאמרים המופיעים בחלקו הרביעי של הספר מתמקדים בשילוב תחומי דעת בהוראת מחקר איכותני ומדגימים את השראת התחומים תאטרון ואמנות לחימה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help