sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

השני הן מעגנות את עקרונות ההוראה בעקרונותיו של המחקר האיכותני עצמו באופן המדגיש את ההלימה בין הנלמד לאופן ההוראה . אופן הוראה זה מתיישב עם התפיסה הקונסטרוקטיבסטית להוראה Davis , Maher , & Noddings , ) . ( 1990 ; Smith , diSessa , & Roschelle , 1993 המאמר תורם אפוא לספרות על הוראת המחקר האיכותני באמצעות גישור בין שלושה תחומי מחקר : מחקר איכותני , תאוריות למידה ותאוריות הוראה . המאמרים המקובצים בחלקו השלישי של הספר מתמקדים בהוראת סוגות וכישורים של מחקר איכותני . ליאת אייל ודרורית רם מתארות ״מודל שיתופי עתיר טכנולוגיה להוראת מחקר פעולה״ . המודל המוצג במאמר שייך לפרדיגמה של למידה שיתופית וייחודו בכך שהלמידה נעשית בסביבת למידה מתוקשבת בסיוע מגוון של כלים טכנולוגיים . הכותבות מדגישות את משמעות הביצוע של מחקר פעולה עם עמיתים , ואת מקומם של תהליכי השיתוף , הכתיבה והפרסום המאפשרים לחשוף את גוף הידע הקיים בקהילת הלומדים מעבר לחוקר עצמו . בהקשר זה , טוענות הכותבות , התאוריה של הקונסטרוקטיביזם החברתי התרחבה והתעדכנה בהתאם להתפתחותן של טכנולוגיות המידע . מודל ההוראה המוצג במאמר מתייחס לשיטות הוראה המתאימות להוראה של המחקר האיכותני בכלל והוראת מחקר הפעולה בפרט . המודל המוצע אינו בהלימה עם הגישה של העברת ידע תאורטי , כלומר לימוד וניתוח של פרדיגמת מחקר זו , ( Glesne , 2006 ) אלא לחלופין משלב ומשכלל את שתי גישות האלה : ( א ) הגישה המשלבת התנסות בעריכת מחקר פעולה לצד הלימוד התאורטי (; Wasser & Bresler , 1996 ) ( ב ) הגישה הקונסטרוקטיביסטית , המערבת את העברת האחריות ללמידה ללומדים מתוך הבניה ושיתוף של קהילת לומדים המתנסים בסביבות טכנולוגיות עשירות ( צלרמאיר וקוזולין , . ( 2004 ״הוראת אוטואתנוגרפיה בפעולה״ הוא שם המאמר שכתבה איריס בקשי-ברוש , ובו היא מתארת מודל להוראת אוטואתנוגרפיה המדגיש את התנסותם החברתית האותנטית של הסטודנטים , הפורצת את גבולות העיון והדיון האקדמיים השגרתיים . המודל מתואר באמצעות שני דגמי הוראה המיושמים בקורס ״סמינריון חברתי״ . האפשרויות ליישום המודל נשענות על התפיסה העכשווית המתפתחת של המחקר האיכותני כמחקר פעיל ומעורב בחברה , ועל הדמיון המהותי בין המחקר האוטואתנוגרפי למחקר האיכותני הכללי . סוגיית ההוראה העיקרית שהמאמר מעלה מתייחסת לתהליכי למידה משמעותיים המושגים בעזרת התאמה בין שיטותיה וערכיה של גישת

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help