sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ההוראה שליוו את סגל המרצים . חשיבותו של המודל המוצע בבססו את המחקר האיכותני כחלק מתכנית לימודים ובאפשרו עיצוב הדרגתי ורצוף של יסודות החשיבה האיכותנית כחלק מן החברות ( סוציאליזציה ) הארוכה לחשיבה מדעית . במאמרה ״השלם עולה על סכום חלקיו : הוראת מחקר איכותני בשילוב עם קורס דידקטיקה במכללה לחינוך״ , מתארת אורלי סלע קורס להוראת מחקר איכותני במכללה לחינוך שחבר לקורס דידקטיקה של הוראת השפה האנגלית כשפה זרה . בקורס זה השתמשו הסטודנטים בשיטות מחקר איכותניות לביצוע מטלת הקורס בדידקטיקה ולהפך . המאמר מתאר את הדרך שבה חברו שתי מרצות כדי להעצים את הנלמד בקורסים שלכאורה אינם קשורים זה לזה , את התוצאות שהתקבלו ואת משובי הסטודנטים . באמצעות תכנון קורס במחקר איכותני והוראתו בשיתוף עם קורס נוסף , מציע המאמר תשובות לסוגיות בהוראת המחקר האיכותי שמקורן ( א ) במורכבות החומר הנלמד ועמימותו היחסית , המקשות על הלומדים להבינו ולהפנימו ; ( ב ) בחוסר הניסיון הפדגוגי של רבים מהמרצים , המקשה עליהם לתכנן את מלאכת ההוראה בצורה המיטבית . ( Hopkinson & Hogg , 2004 ) השאלות העיקריות שמקורן במורכבות זו וקשה להציג להן תשובה חד-משמעית הן : מועד הוראת הנושא , סוג המטלות , סגנון ההוראה והלמידה והיקף התכנים הנלמדים Henderson , Oakleaf , James , Swanson , Moore , Edwards , ) . &( Hickerson , 2008 ; Lapadat , 2009 אורית חזן וליאורה נוטוב במאמרן ״הוראת המחקר האיכותני = ביצוע מחקר איכותני״ מציעות ומדגימות עשרה עקרונות המיושמים בהוראת קורס על שיטות מחקר איכותניות . עקרונות אלה מנוסחים בהשראת המחקר האיכותני ובדרך זו יוצרים מסגרת מושגית להוראת הקורס . לטענתן , גישה זו להוראת הקורס מקורה באופי תהליך הלמידה-הוראה של הנושא מחקר איכותני , הדומה במורכבותו למורכבותם של נושאים הנחקרים בשיטות מחקר איכותניות . מורכבות זו , לדעתן , דורשת מצוות ההוראה להנחות את הסטודנטים בתהליך הבנתם גישה מחקרית זו בדומה לאופן שחוקרים איכותנים לומדים את שדה המחקר שלהם . עקרונות ההוראה מודגמים באמצעות נתונים שנאספו בקורס על מחקר איכותני שניתן לסטודנטים לתארים מתקדמים בטכניון . במאמר זה המחברות מתמודדות עם סוגיית ארגון ההוראה של המחקר האיכותני ( Luttrell , 2005 ; Smeyers , 2008 ) בשני מישורים . במישור האחד הן מציעות עקרונות הוראה שאפשר ליישם בקורס על מחקר איכותני ; ובמישור

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help