sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

(; Goussibsky , Reshef , Ventura-Yanay , & Borochowitz-Yassour , 2011 אילו טקסטים לבחור (; Barrett , 2007 ; Delyser , 2008 ) באיזו גישה כדאי ללמד את תוכני הקורס Hopkinson & Hogg , 2004 ; Huehls , 2005 ; McCaslin ) &(; Wilson Scott , 2003 ; Roth , 2006 וכיצד ? באמצעות רפלקציה Kuhn ) , &( Davidson , 2007 תוכנה לניתוח נתונים , ( Walsh , 2003 ) עבודה בקבוצות Barrett , 2007 ; McCaslin & Wilson Scott , 2003 ; Postholm , 2008 ;) ( Roulston , McClendon , Thomas , Tuff , Williams , & Healy , 2008 או ניתוח שירה (; Raingruber , 2009 ) עוד הם מתחבטים כיצד להתמודד עם תפיסות קודמות של סטודנטים בנוגע למהותו של תהליך המחקר בכלל והמחקר האיכותני בפרט . ( Barrett , 2007 ; Kelly & Kaczynski , 2007 ) נדמה שספרות מתגבשת זו מסמנת את הולדתו של תחום חדש - פדגוגיה של שיטות מחקר בכלל ושל הוראת מחקר איכותני בפרט . לנוכח ההתעניינות הרבה בתחום והניסיון הרב שכבר הצטבר במוסדות להשכלה גבוהה , החלטנו לקבץ הצעות ורעיונות של מלמדי ומלמדות שיטות מחקר איכותניות מכמה מוסדות להשכלה גבוהה בארץ למען אלה המתלבטים כיצד לבנות קורס מתאים לקהל היעד שלהם . ברוח זו הספר מציג מגוון היבטים של הפרקטיקה ״הוראת מחקר איכותני״ כמו למשל עקרונות לבניית קורס במחקר איכותני והוראת סוגים מסוימים של מחקר מסוג זה . אנו מקוות שקובץ מאמרים זה יתרום לסגירת הפער בתחום . מבנה הספר לספר ארבעה חלקים : אתגרים בהוראת מחקר איכותני , עקרונות לבניית קורס במחקר איכותני , הוראת סוגות וכישורים של מחקר איכותני ושילוב תחומי דעת בהוראת מחקר איכותני . בחלקו הראשון של הספר - אתגרים בהוראת מחקר איכותני - כפתיחה לדיון מציעה רבקה תובל-משיח במאמרה ״אתגרים , מתחים ומענים בהוראת מחקר איכותני במדעי החברה״ מעין מפת דרכים שבאמצעותה אפשר לבחון מגוון של סוגיות בהוראת התחום . בפרט היא מציעה להתייחס לשלושה אתגרים העומדים לפני המלמדים שיטת מחקר זו : אתגרים רעיוניים - המתייחסים לסוגיות עקרוניות הקשורות למהותו של המחקר האיכותני ולמטרות ההכשרה ; אתגרים מתודולוגיים - המתייחסים לתהליך ההכשרה לעריכת מחקר מסוג זה ; ואתגרים פוליטיים - המתייחסים להקשר של הוראת המחקר האיכותני , הנחשב שולי

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help