sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הקדמה מהדיווחים המצטברים בספרות עולה ששיטות מחקר איכותניות נלמדות ברבים מהמוסדות להשכלה גבוהה הן לסטודנטים לתואר ראשון והן לסטודנטים הלומדים לתארים מתקדמים . יתר על כן , לא רק סטודנטים לומדים גישת מחקר זו , אלא גם חוקרים ומרצים ממגוון תחומי דעת מעמיקים את מיומנותם ואת ידיעותיהם בנושא על ידי קבלת מידע מרשימות תפוצה ועל ידי השתתפות בכנסים ( למשל הכנס הישראלי למחקר איכותני שמארגן המרכז הישראלי למחקר איכותני של האדם והחברה באוניברסיטת בן-גוריון , ( בימי עיון ( למשל המפגש השנתי על מחקר איכותני בטכניון ) ובקבוצות עניין ( למשל קבוצות העניין שמארגן מכון מופ״ת . ( כך קהל רחב ומגוון רוכש ידע בשיטות מחקר איכותניות באופן מובנה ושיטתי למגוון של מטרות - בין היתר מחקר , התפתחות מקצועית וקידום תמורות חברתיות . אל מול קהל יעד זה של צרכני קורסים לשיטות מחקר איכותניות עומדים מורים ומרצים המתלבטים בסוגיות הקשורות בהוראת הנושא . יש בהם השייכים ל״דור המדבר״ ( ״דור המייסדים״ ) שלמד את השיטה תוך כדי התנסות בשטח , ויש שהם כבר ״דור שני״ וקיבלו הכשרה שיטתית מהדור הקודם . הלבטים בהקשר של הוראת המחקר האיכותני קיבלו ביטוי בספרות שראתה אור בשנים האחרונות . בין השאר מתחבטים מלמדי השיטה בשאלות כגון כיצד לבנות ולתכנן קורס בשיטות מחקר איכותניות Luttrell , 2005 ; Smeyers , ) (; 2008 ; Tashakkori & Teddlie , 2003 אילו נושאים לכלול בו Drisco , 2008 );

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help