sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

לכתוב באמפתיה ספר על אמפתיה כדי שאנשי החינוך יישמו את תהליכי האמפתיה , עליהם להבין מהי אמפתיה , מה חשיבותה , מהן מטרותיה וכיצד היא קשורה לרכיבים שונים של כוחות הנפש . פסיכולוגיה , מעצם היותה תורת הנפש , היא מורכבת מאוד , והיה עליי לקבוע לעצמי כללים לבחירת התכנים הרלוונטיים לספר . כדי להציג את התכנים הפסיכולוגיים בדרך נוחה לקורא ניסיתי להיכנס לעולמם של אנשי החינוך ( זוהי דרגה מסוימת באמפתיה , כפי שיובהר בהמשך הספר , ( שהרי ספר זה מיועד להם , ושאלתי את עצמי מה עליהם לדעת כדי לפעול באמפתיה . שאלה זו דומה במהותה להחלטה איזה ציוד חירום לתת לרופא כדי שיוכל להציל חיים מחוץ לבית החולים . בעיני רוחי ראיתי את איש החינוך נושא על גבו תרמיל ובו כלים פסיכולוגיים בסיסיים שיאפשרו לו להתייחס באמפתיה נכונה לחניכיו ו"להחיות נשמות . " בהתאם לכך כללתי בספר מידע המגלם , להערכתי , את הליבה המוסכמת על רוב הגישות הפסיכולוגיות . השתדלתי להפוך את הידע המדעי לידע פשוט וידידותי לקורא , ואתם הקוראים תשפטו אם הצלחתי בכך . מבנה הספר החלק הראשון מסביר את המושג אמפתיה ( פרק ( 1 ומביא נימוקים ערכיים למאמץ הכרוך בהתייחסות אמפתית ( פרק . ) 2 החלק השני מתמקד במידע חיוני שיש לרכוש לפני ההפעלה של התהליך האמפתי-חינוכי , קרי מידע בנושא הלחץ והחזרה לאיזון , שכן האדם הזקוק לאמפתיה נמצא בדרך כלל בלחץ . מידע זה מובא כדלהלן : לחצים מערערי איזון והחתירה לאיזון ( פרק (; 3 מרכיבי אישיות מרכזיים המעורבים בלחצים ובתהליך האמפתי ( פרק (; 4 סגנונות בפרשנות של הלחץ לצורך חזרה לאיזון ( פרק (; 5 תוצאות הפרשנות של הלחץ - מהידרדרות עד צמיחה ( פרק . ) 6 החלק השלישי מתמקד בתהליך האמפתי עצמו : השלבים הנעים מאמפתיה סבילה לאמפתיה פעילה ( פרק (; 7 היעד המרכזי של התהליך האמפתי - צמיחה , קבלת אחריות וניהול עצמי ( פרק (; 8 עקרונות מרכזיים של התהליך האמפתי ( פרק ( 9 וכן שאלות שכיחות בנושא הנדון ותשובות בצדן ( פרק . ( 10 הפרק האחרון ( פרק ( 11 מציג כמה עקרונות ללימוד ולהוראה של אמפתיה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help