sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:י

אולם , בשנים שאחרי חתימת הסכם אוסלו ב , 1993 חלה התפתחות חשובה . למרות שפתרון הסכסוך הישראלי ערבי הוא עדיין חזון לעתיד , התחיל הדיון הציבורי לגלות עניין חסר תקדים בסוגיות שנדחקו לשוליים במשך שלושים שנה ויותר : המהפכה החוקתית , הקרע בענייני דת , האלימות במשפחה , האבטלה והמדיניות כלפי בני מיעוטים . כל אלה , ונושאים נוספים , נדחפו לכותרות ותפסו מקום לא קטן בסקרי דעת קהל העוקבים אחרי הבעיות המעסיקות את הציבור . גם פוליטיקאים מכל המפלגות מצאו את עצמם נדרשים לנקוט עמדות בעניינים שלפני שנים מעטות נראה שהם מתאימים לדיון ציבורי רק במדינות אחרות . מובן שאי אפשר לדעת אם יהפוך שינוי זה לתופעה של קבע . אך דומה כי העיסוק הגובר באופיים של המשטר והחברה בישראל מסמן את קצה של הנכונות להמשיך בהדחקת נושאים מעין אלה . הצורך לפתוח בדיון בנושאי פנים ידרוש , כנראה , תהליך מסוים של חינוך עצמי ושל לימוד , בקרב אזרחים ומנהיגי ציבור כאחד , לגבי ההשקפות השונות - רדיקליות , ליברליות ושמרניות - שפותחו במערב כדי להתמודד עם הסוגיות האלה מאז ייסודה של הדמוקרטיה המודרנית לפני למעלה ממאתיים שנה . בספרו עימות בין השקפות , מציג הכלכלן וההיסטוריון האמריקני הנודע תומס סואל מעין "מורה נבוכים" למחשבה המדינית והחברתית המערבית בשתי המאות האחרונות , ולהשלכות של תפישות שונות על הסוגיות המרכזיות של ימינו . לטענתו , ביסוד המאבקים הפוליטיים המתמשכים בעולם הדמוקרטי מונחת מחלוקת בסיסית לגבי טבעם של האדם ושל החברה האנושית . ממחלוקת זו נובע עימות מתמשך

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help