sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

ג . הדמויות . 1 דמויות ראשיות במגילה שלוש דמויות ראשיות : נעמי , רות ובעז ( לפי סדר הופעתן . ( על השאלה מיהי הראשונה בין הראשיות ניתן , לכאורה , להשיב לפי מספר התמונות בהן נוכחת הדמות על הבמה במהלך העלילה : כאן יש לרות עדיפות גבוהה על חברותיה . רות נמצאת על הבמה בכל תמונות העלילה פרט לאחת ( ד , א-יב : ( כאשר בעז נושא ונותן עם הגואל הקרוב ממנו על גאולתה של רות אין זה יאה שרות תהא עדה לסירוב הגואל לגאלה . שנייה לרות מבחינת מספר התמונות היא נעמי , הנוטלת חלק בשמונה תמונות . נעמי אינה משתתפת בתמונות השדה , בירידת רות לשדה בעז ביום , ולגורנו בלילה . בשני הפרקים הללו ב-ג ) ) משוחחת נעמי עם רות בביתה , לפני הירידה ואחריה . נעמי , כרות , אינה משתתפת בתמונת השער , ומאותו הטעם ממש . בעז עולה על הבמה רק בפרק ב . מאז ועד הסיום הוא נוטל חלק בכל התמונות רות היא היוזמת , היא המבקשת מחמותה כי תניח לה לירד וללקט בשדה מן השדות . נעמי הפסיבית נענית לה בקצרה : "לכי בתי . " בפרק ג , לעומת זאת , נעמי היא היוזמת ומבקשת מכלתה לירד לשדהו של בעז . היא הפסיבית , המקבלת מחמותה בקצרה : "כל אשר תאמרי אלי אעשה" ( ג , ה . ( התמונה הבאה בכל אחד מן הפרקים - תמונה התופסת את רובו - מתרחשת בשדהו של בעז . בפרק ב משכימה רות לשדה ובאה שמה קודם הופעתו של בעז . כשהאדון מגיע לשדהו מציין זאת הכתוב במילה "והנה" ( פס' ד . ( בפרק ג בעז מקדים את רות . הפתעתו נוכח הופעתה צוינה אף היא במלה "והנה" ( פס' ח . ( בפרק ב שואל בעז את נערו לזהותה של רות ( פס' ה . ( בפרק ג הוא שואל אותה : "מי את" ( פס' ט . ( כבר בתשובתה של רות לבעז בפרק ג נרמז ההבדל בין תפקידן של הדמויות בשני הפרקים . בפרק ג רות מורה לבעז מה עליו לעשות : "אנכי רות אמתך ופרשת כנפך על אמתך כי גאל אתה" ( פס' ט . ( בפרק ב , לעומת זאת , כל הופעתה של רות אומרת נמיכות רוח ופליאה על חסדי בעז עמה . בשני הפרקים מקפיד בעז לשמור על כבודה של רות בשדהו . בפרק ב הוא דואג לכך שתדבק בנערותיו ( ולא בנעריו ; פס' ח ) וכי נעריו לא יכלימוה ולא יגערו בה ( פס' טו , טז (; בפרק ג הריהו דואג לכך שאיש לא יראה אותה עמו בלילה ( פס' יד . ( בשתי תמונות השדה מגלה בעז דאגה לרווחתה של רות . בפרק ב מביאה רות לנעמי מה שהותירה משבעה , אות לאופיה הטוב ( פס' יח , ( ובפרק ג היא נושאת אליה מה ששלח בעז בעבורה , אות לאופיו הטוב ( פס' יז . ( התמונות הסוגרות את שני הפרקים ( ב , יוו כג ; ג , טז יח ) שבות ומתרחשות בבית נעמי . בפרק ב יושבת רות בבית נעמי "עד כלות קציר השעורים וקציר החטים" ( פס' כג , ( ובפרק ג היא יושבת שם עד שיכלה בעז את מעשהו ביום המחרת ( פס' יח . (

האוניברסיטה העברית בירושלים

עם עובד

י"ל מאגנס


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help